Manify Healthy Meal: Rijst met Gerookte Kip, Spinazie en Mozzarella

Het is al weer even geleden. Het is weer tijd voor een Manify Healthy Meal. Hopelijk ben je in de tussentijd niet elke dag naar de friettent geweest, want dan zou je nu gemiddeld zo’n 18 frietjes + 22 à 40 snacks op hebben. Dat is niet goed voor onder andere je cholesterol, je huid, je portemonnee, maar dan weer wel voor hart- en vaatziekten. Dus om je gezondheid weer een beetje op peil de brengen, zo vlak voor de Kerst, gaan we weer snoeihard door met de Manify Healthy Meals! En we beginnen met een lekker en gezond gerechtje dat prima kan als lunch óf als avondeten: Rijst met gerookte kip, spinazie, nog meer groenten én mozzarella.

Het gerecht zit boordevol voedingsstoffen en een vrij hoog aantal eiwitten, goed voor je als flink sport en bezig bent met je spieropbouw. Ook als je dat niet doet, is dit recept perfect voor jou. Simpel, gezond, lekker!

Recept

Benodigdheden

– Zilvervliesrijst
– Bladspinazie
– Gerookte kip
– Rode ui
– Cherrytomaatjes
– Kappertjes
– Mozzarella
– Peper, curry poeder en provençiaalse kruiden

Bereiding

Als eerste zet je even een pannetje water op om de rijst te koken. Ondertussen snijd je de kip en de groenten. Als je daarmee klaar bent dan kan je de rijst in het pannetje gooien en kun je de kip en ui gaan bakken. Tip: doe dit in kokosolie, dat is een stuk gezonder (en duurder) dan bakboter of olijfolie. Als de rijst nog maar zo’n 2 minuutjes hoeft mik je de spinazie, cherrytomaatjes en kappertjes ook bij de kip en ui. Bak dit even kort en breng het op smaak met peper en de kruiden. Dan giet je de rijst af. Leg het mooi op een boord, zie het prachtige voorbeeld hierboven, met daar bovenop de kip en groenten. Dan maak je het af met de plakjes mozzarella en als je het voor een dame moet serveren, stooi er nog wat van die provençiaalse kruiden op voor het oog. Want dat wil ook wat.. schijnt… Smakelijk!



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS