Mislukte groente in de supermarkt

Jaarlijks wordt er 300 miljoen ton voedsel weggegooid. Niet omdat het niet smaakt, bedorven of ongezond is. De reden dat er zoveel voedsel wordt verspild is omdat deze groentes niet 100% aan onze verwachting voldoet.

Inglorious Fruits and Vegetables

Intermaché bedacht een geweldige marketing campagne om deze grote verspilling tegen te gaan. De groenten en fruit zijn qua smaak namelijk goed! Naast de ‘normale’ groenten en fruit worden de Moche (lelijke) varianten getoond. Ook in producten met verwerkte groenten en fruit,  bijvoorbeeld toetjes en salades, werd het onderscheid gemaakt. De lelijke varianten werden met 30% korting verkocht.

Je raadt het al, de campagne werd een succes. Natuurlijk voor de supermarkt die een goede marketing campagne had en de omzet zag stijgen. Mensen konden goedkoper aan gezond eten kopen. Daarnaast werden deze mensen zich ook meer bewust van de voedselverspilling die ons moderne denkbeeld teweeg brengt.



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS

2 comments

Comments are closed.