Ervaar je ‘Limitless state-of-mind’

De film Limitless (<check die link) uit 2011 vertelt het verhaal van Edward ‘Eddy’ Morra, gespeeld door Bradley Cooper.  Hij is een schrijver met boekcontract die zijn draai in het leven maar niet weet te vinden. Op een dag komt hij zijn ex-schoonbroer tegen die hem een designer drug aanbiedt die zijn leven drastisch veranderd.

De drugs, NZT-48, geeft hem de mogelijkheid niet de gebruikelijk 20, maar de volledige 100% van zijn hersencapaciteit te gebruiken. Alles wat hij ooit gezien, geleerd of opgevangen heeft is nu georganiseerd en bruikbaar als informatie. Maar in hoeverre bestaat zo’n drugs?  Is zoiets te bereiken zonder externe medicatie? Hier hebben we 10 tips voor jullie op een rij gezet, die je in de limitless-state-of-mind kunnen brengen:

1. Ritme

Probeer er voor jezelf een ritme in te slijpen dat bij jou past. Wanneer je zelf constant rond dezelfde tijd, dezelfde activiteiten doet, dan past je bio-ritme zich daar op aan. Hierdoor hoef je minder na te denken over wat je gaat doen, en is het makkelijker in je natuurlijke flow te komen.

2. Slapen

Wanneer je het maximale uit je lichaam wil halen zul je ook goed moeten slapen. Hoe ouder je word hoe minder slaap je nodig hebt, maar ga er niet vanuit dat het goed is voor je lichaam als je minder dan zes uur op een dag slaapt.

3. Eten

Om goed te functioneren zul je ook goed moeten eten, zorg dat je lichaam de stoffen heeft die het op de dag verbruikt. Balanceer voor jezelf een voedingsschema uit waar alle voeding in zit die bij jou lichaam passen. Zorg dat je weet wat er zit, in dat wat je eet, zo kun je ook gevarieerd blijven eten. Het is daarnaast belangrijk dat je vaak genoeg en niet over eet. Zo zou je eigenlijk om de twee uur een kleine maaltijd moeten eten. Dit is een stuk gezonder dan je drie keer op een dag compleet vol te buffelen.

3. Drinken

Eten alleen is niet genoeg, drinken is minstens net zo belangrijk. Het is belangrijk om veel water te drinken door de dag heen dit reinigt je lichaam, en je ziet er daarnaast een stuk gezonder uit. Thee is ook prima, een stuk beter voor je dan koffie, en toch 30% procent van de cafeïne die in die bak pleur zit. Probeer zo natuurlijk mogelijk te drinken, geen suikers, geen alcohol, dit zijn allemaal stoffen die je lichaam uit balans brengen en zorgen dat je niet in je natural-nzt48 modus komt.

4. Sporten

Wij leven met z’n allen in een zit-cultuur, het is belangrijk voor je lichaam om in beweging te zijn zodat je bloed door je lichaam kan stromen, je conditie verbeterd en je de kans op een welvaarts-ziektes vermindert drastisch. Sporten is daarnaast ook goed voor je hersenen. Het verheldert je geest en plaatst je gedachtes. Wie sport voelt zich fitter!

5. Passie

Zoek dat wat jou intrinsiek motiveert. Je moet doen waar je heel de dag mee bezig wil zijn. Je zult merken als je die passie volgt, alles op het juiste moment op de juiste plaats komt. Mensen met passie zijn gelukkiger en stralen dat uit, dit voelen mensen aan en zorgt dat ze in jouw omgeving willen zijn.

6. Meditatie

Zoek de rust in jezelf, het hoeft niet lang te zijn. Een paar minuten per dag en steeds ietsje langer. Je zult merken dat je kalmer bent dan voorheen. Scherper én fitter. Het is belangrijk om je af en toe even terug te trekken in jezelf. Hierdoor kun je de balans weer zoeken om op jouw zilveren lijn te komen.

7. Stel doelen

Wat zijn je persoonlijke doelen op de lange en korte termijn. Wat wil je weten? Welke vaardigheden wil je leren? Waar wil jij verder in ontwikkelen? Het leven loopt zoals het loopt maar het gaat over de actieve levenswijzen. Zo leer, ervaar en geniet je meer van alle dingen in je leven.

8. Confronteer

Leef niet je angsten. Denk niet aan: dit kan ik niet, maar bereik je potentieel door te doen wat jij wil doen. Ga uitdagingen niet uit de weg omdat je denkt dat jij ze niet aan kan. Wie geen fouten maakt, maakt meestal niets. Ga lekker een paar keer op je bek, dat is goed voor je!

9. Ontspanning

Bedenk dat je soms ook uit moet rusten. Steek vrije tijd in activiteiten die je leuk vindt. Zorg wel dat het niet passing out is. Train je lichaam zo dat het de belasting over het lichaam verdeeld. Maak tijd vrij voor jezelf en ook voor anderen, het leven stelt niets voor als je het niet met anderen kan delen. Een scheiding tussen passie/werk en je sociale leven, geniet van beide, maar houd wel die balans. Steek vrije tijd in activiteiten die je leuk vindt, waar je echt van kan ontspannen.

10. Zorg goed voor jezelf

Verzorg jezelf goed, denk aan je hygiëne, dan oog en voel je je fresh. Blijf niet in die trainingsbroek zitten, stap onder die douche, en zorg dat je een beetje fatsoenlijk gekleed bent. Als jij er goed uit ziet, dan voel je je beter, sta je positief in het leven en ga jij die dag productief zijn.

Nu alleen nog even doen.

Source :

Arrow



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS