Beste van twee werelden: Range Rover Evoque Convertible

Van klein kind af aan ben ik fan van Land Rover en Range Rover. Ze konden mij niet groot en stoer genoeg zijn. Land Rovers die overal door- en overheen gaan, prachtig. Dat we nu in deze dikke bakken zelf rijden, kon ik vroeger alleen hopen. Of ik ooit had verwacht dat er een Range Rover Evoque Convertible zou verschijnen? Waarschijnlijk niet. Dat maakt het des te leuker om hem te testen.

Range Rover Evoque Convertible

We waren al bekend met de Range Rover Evoque. Deze Evoque maakte het Range Rover rijden ineens toegankelijk. En nu dachten onze Land Rover vrienden; laten we er een cabrio van maken. Er zullen veel mensen de Range Rover designers voor gek hebben verklaard. En dan ineens is de Range Rover Evoque Convertible hier.

De cabrio waar iedereen op wacht

Ondertussen hebben we al redelijk wat cabrio’s gereden; de Jaguar F-Type, de Ford Mustang en de Alfa Romeo 4C. Persoonlijk vind ik de Evoque Convertible een prachtwagen. Een auto die in het oog springt, vooral in de kleur oranje. Of zoals ze de kleur bij Land Rover noemen; Phoenix Orange. Orange is the new black. Maar eigenlijk springen bijna alle cabrio’s in het oog. Het voordeel van de Evoque cabrio is dat je hoog zit en dat je nog wat ruimte hebt.

SUV-ertible

Dat de Evoque Convertible geen sportwagen is, zie je meteen. Het is een mega luxe en comfortabele SUV convertible, ofwel SUV-ertible (dat woord bestaat overigens nog niet, maar het zou tof zijn als wij dit tot woord van het jaar kunnen schoppen). De Evoque Convertible is zo comfortabel dat als je met het dak dicht 130 km/h rijdt, je niet in de gaten hebt dat het een cabrio is. En als je het dak open hebt, horen mensen met wie je telefoneert je nog steeds. Fenomenaal.

4×4 Cabrio

Of je met deze auto door zwaar terrein wil rijden, is de vraag. Leuk is wel dat het kan. Maar goed, verder kan je lekker flaneren over de boulevard met 4 personen. Mocht het nu ineens gaan regenen op de boulevard, kun je onder de 50 km/h het dak dicht (of open) doen. De auto is verder niet heel snel, maar daarom koop je hem ook niet. De benzine variant met 9-traps automaat perst 240pk uit 4 cilinders. Ik zou het geweldig vinden als er een 6 cilinder van Jaguar in gelepeld wordt.

Kopen

De Range Rover Evoque Convertible kan je prima als enige auto rijden. Hij is erg comfortabel en je kunt er je dagelijkse boodschappen prima mee doen. Eigenlijk is het een “normale” Evoque, maar dan kan het dak open. Dat is eigenlijk het beste van twee werelden. Wat wil je nog meer? De Evoque SE Dynamic is verkrijgbaar vanaf een goede €68k. De HSE Dynamic waar wij in reden heeft een vanaf prijs van ruim €74k. Één ding is zeker; je koopt wel echt iets unieks.



ESSENTIALS