MANIFY Rides: de bruutste motoren die wij in 2020 hebben getest

Wát een jaar hè. Bizar? We zullen 2020 niet snel vergeten. Ten eerste omdat het coronavirus voor altijd in ons geheugen staat gegrift, maar ten tweede omdat we ook hele brute motoren mochten testen. Tja, je zou bijna vergeten dat er dit jaar ook toffe dingen zijn gebeurd. Voor onze hondstrouwe fans hebben we de dikste motoren van ’20 – die wij onder onze bips hebben gehad – op een rijtje gezet.

MANIFY Rides: brute motoren die wij in 2020 hebben getest

Harley-Davidson LiveWire

De echte hardcore Harley-fans kregen een beroerte en baalden als een stekker toen ze hoorden dat hun favoriete merk een elektrische motor aan het ontwikkelen was. Volgetatoeëerde armen met logo’s werden nog net niet afgezet en bij het grofvuil gegooid.

Complete onzin, vinden wij. De LiveWire is op motorgebied een van de spannendste ontwikkelingen van de laatste tijd. Na twee uurtjes rijden in Barcelona konden we dan ook niet wachten om deze nieuwe Harley-Davidson wat langer te testen en met jou te delen wat onze bevindingen zijn.

, MANIFY Rides: de bruutste motoren die wij in 2020 hebben getest

Ducatie Panigale V4 en V2: een rijtest

Op het eerste gezicht zie je niet heel veel verschil tussen de V4 en V2, die Ducati sinds dit jaar in de showroom heeft staan. Maar eigenlijk kan je ze zien als de nieuwe versie van de 959 uit 2016. En dat is knap, want om een viercilinder blok kwijt te kunnen in vrijwel dezelfde motor is Tetris voor gevorderden. De V4 is dan ook iets groter, maar qua gewicht nagenoeg hetzelfde. Waar de grote verschillen zitten, zullen we je vertellen

, MANIFY Rides: de bruutste motoren die wij in 2020 hebben getest

BMW R nineT Scrambler

Scramblers zijn al enkele jaren bezig met een tweede jeugd en wij waren er sinds het begin helemaal bij. Want wat worden er toffe nieuwe modellen op de markt gebracht. En de nieuwe BMW R nineT Scrambler is er daar absoluut één van.

We hadden ‘m een zonnige quarantaine-week in 2020 onder onze bips.

, MANIFY Rides: de bruutste motoren die wij in 2020 hebben getest

Harley-Davidson Low Rider S

Volgens Harley-Davidson is de Low Rider S dé motor voor rebellen die op zoek zijn naar de klassieke West Coast stijl. Dat klinkt natuurlijk meteen als muziek in de oren. Helemaal als de Low Rider S wordt gepositioneerd als een agressief rijdende motor. Mét zeer sportieve wendbaarheid en handling. En dat verhaal van Harley-Davidson moesten we natuurlijk even uitbundig aan de tandwielen voelen.

, MANIFY Rides: de bruutste motoren die wij in 2020 hebben getest

Zero Motorcycles SR/S

Het Nederlandse mobiliteit landschap ziet er tegenwoordig redelijk geëlektrificeerd uit. De elektrische en hybride auto’s zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Net zoals de elektrische fiets. We gingen dit keer op pad met een iets snellere fiets, de elektrische motorfiets van het Californische Zero motorcycles. En waar is de nieuwe Zero SR/S beter te testen dan op de prachtige wegen aan de Côte d’Azur, ofwel het Californië van Europa.

, MANIFY Rides: de bruutste motoren die wij in 2020 hebben getest

Ducati Streetfighter V4S

Als de makers van MotoGP en Tekken 3 samen een game zouden maken anno 2020, dan zou de Ducati Streetfighter V4S de hoofdrolspeler zijn. Eén week lang stond deze machine bij ons op de redactie. Het was nog net geen straatgevecht om wie er op mocht rijden. WAT een beest!

Strip een Panigale, dé racer van Ducati, van z’n kappen, zet er een comfortabeler stuur op en je hebt een Streetfighter. De Streetfighter V4S zit vól techniek, waaronder verschillende rijmodi. We gaan het je eerlijk zeggen: deze heeft niet supervaak op ‘sport’ gestaan…

Desondanks een van onze favoriete motoren van 2020!

, MANIFY Rides: de bruutste motoren die wij in 2020 hebben getest

Check ook: MANIFY Rides: de dikste auto’s die we in 2020 hebben getest