MANIFY Rides: de dikste auto’s die wij in 2020 hebben getest

Rides

Wát een jaar hè. Bizar. We zullen 2020 niet snel vergeten. Ten eerste omdat het coronavirus voor altijd in ons geheugen staat gegrift, maar ten tweede omdat we ook hele dikke wagens mochten testen. Tja, je zou bijna vergeten dat er dit jaar ook toffe dingen zijn gebeurd. Voor onze hondstrouwe fans hebben we de dikste auto’s van ’20 – die wij onder onze bips hebben gehad – op een rijtje gezet.

MANIFY Rides – De dikste auto’s van 2020

Maserati Levante Trofeo

Fantaseren, wij mannen doen het graag. Het zijn vaak terugkerende onderwerpen: een carrière als profvoetballer, mooie dames én… hele, hele dikke auto’s. Auto’s in alle geuren en kleuren, maar vóóral auto’s van Italiaanse makelij zijn daar goed in vertegenwoordigd.

Mocht jij van plan zijn om vanavond in je dromen een lekker rondje te gaan rijden in een 580 pk tellende SUV? Dan hebben we iets voor je: de Maserati Levante Trofeo.

BMW M8 Competition

We hebben ook onze ritjes gemaakt in de BMW M850i xDrive Gran Coupé. Een heerlijke bak waar je eenvoudig je vrienden achterin kan laten plaatsnemen, want die heeft achterdeuren. Dan is er nog de ‘normale’ BMW M8 Coupé – maar omdat normaal ook maar zo gewoontjes is – besloten we op pad te gaan met de BMW M8 Competition. De meest brute variant van de gebroeders M.

Porsche Taycan Turbo S

Dat ieder automerk tegenwoordig een elektrische auto van de band laat rollen zal je niet ontgaan zijn. Maar wat nou als je engineer bent bij Porsche, je een naam hebt hoog te houden als topmerk én ook nog eens een elektrische auto moet gaan fabriceren? Dan moet je van goeden huize komen. We gingen op pad met de állersnelste elektrische Porsche.

Audi RS6 C8

De Audi RS6 is een begrip én de natte droom van menig man. En dat is niet gek, want het is de ultieme daily driver én performance car in één. Daarnaast zijn stations in Nederland altijd ongekend populair geweest. Voilà: de Audi RS6!

Welke man wil nou niet z’n burgerlijke leven wat extra joie de vivre geven door een V8 in z’n ‘papa-bak’ te hebben liggen? Twee kids achterin, wat snowboards, een kinderwagen, weekendtassen en kratten bier in de kofferbak. Past prima, én nog comfortabel ook! Die normaal tien uur-durende rit naar je favoriete skigebied is ineens een zes uur-durend feestje.

Bentley Continental GTC V8

Vroeger was alles beter. We werden door Bentley en Breitling uitgenodigd om hun 17-jarige samenwerking te vieren. We kwamen natuurlijk voor het échte werk: als een king rijden in een Bentley met een Breitling om onze pols. Zo gezegd, zo gedaan. Vanuit de presentatieruimte ging er wijnkast open in James Bond-stijl, kwam er een lift tevoorschijn en werden we naar de garage gebracht. Daar stonden ze dan: vier paradepaardjes van Bentley, met smacht te wachten om bereden te worden.

Op dat moment heerste er een beetje spanning. Wie mag er in de ongekend lekkere Continental GTC V8 en wie in bijvoorbeeld the new Bentayga? Toen we hoorde dat het voor MANIFY de Continental GTC V8 werd, kregen we toch wel een licht euforisch gevoel in de onderbuik. Een droom zou uit gaan komen…

Porsche 911 Turbo S (992)

Met sommige auto’s groei je op. Omdat het model al decennialang meegaat en je de vorm al vanaf een afstandje kan herkennen. Denk aan een Volkswagen Golf, een BMW X5 of een Range Rover. Je ziet ze altijd in het straatbeeld, en om de zoveel tijd komt er een facelift uit. Maar de herkenning is er. Dat geldt ook voor Porsche 911, die alleen al door de vorm direct te herkennen is als Porsche. We gingen op pad met de állersnelste straatversie: de 911 Turbo S.

BMW M4 Coupé

Hoe blij kun je een man maken? Nou, laat iemand hem de sleutels van een BMW M4 Coupé in zijn knuistjes drukken en dan kom je al een heel eind. Dit moet toch wel een van de meest gave straatlegale auto’s van dit moment zijn. Anyway, we zochten een week lang voor je uit waarom je een BMW M4 Coupé in bezit zou moeten hebben.

Volvo S60 Polestar Engineered

Nu de elektrificatie bij Volvo en dochteronderneming Polestar steeds grotere stappen maakt, kunnen we alleen nog maar meer genieten van de sublieme auto’s die op de wegen verschijnen. We konden daarom niet wachten op de Volvo S60 Polestar Engineered, ofwel het summum van de S60.

Porsche Cayenne GTS Coupé

Niet de 911, maar de Cayenne en de Macan zijn in aantallen dé succesnummers van Porsche. De introductie van deze hoge luxe krachtpatser vond al plaats in 2003 en is sindsdien niet meer uit het straatbeeld verdwenen.

Zeventien jaar verder kunnen we stellen dat de Cayenne steeds knapper is geworden. Maar ook het innerlijk heeft een stevige opkikker gekregen. Zo ook de ijzersterke Cayenne GTS Coupé, die uitgerust is met een heerlijke V8. Wij hebben ‘m aan de tand gevoeld.

Total
1
Share