Heinz kiest toch voor ‘Pass the Heinz’ pitch uit Mad Men

De stijlvolle¬†Amerikaanse serie Mad Men is inmiddels alweer twee jaar van de buis, maar is nog volop te bewonderen op Netflix. Mad Men speelde zich af in de jaren zestig op een reclamebureau in Manhattan. Het creatieve brein in de serie was¬†Don Draper. Zijn idee√ęn werden doorgaans vol lof ontvangen door opdrachtgevers en gingen vervolgens als warme broodjes over de toonbank. Tot Heinz langs kwam. In seizoen 6 pitchte hij de reclame slogan ‘Pass the Heinz’ aan het bekende ketchup-merk, maar wist hen toen niet te overtuigen. Nu, vijftig fictieve jaren later, kiest¬†Heinz t√≥ch voor¬†de¬†campagne.

Pass the Heinz

Op de advertenties is geen fles van Heinz te bekennen, waardoor de campagne¬†in Mad Men werd afgeschreven als een ‘halve campagne’. Volgens Draper maakte¬†dit de advertentie¬†juist¬†sterk, want van de close-ups¬†loopt het water je automatisch in de mond. Het enige wat nog ontbreekt is je favoriete saus. Nu lijkt Heinz toch om,¬†want de¬†campagne zal daadwerkelijk te zien zijn¬†op billboards in New York en in de New York Post. Well done Don!