Heinz kiest toch voor ‘Pass the Heinz’ pitch uit Mad Men

De stijlvolle Amerikaanse serie Mad Men is inmiddels alweer twee jaar van de buis, maar is nog volop te bewonderen op Netflix. Mad Men speelde zich af in de jaren zestig op een reclamebureau in Manhattan. Het creatieve brein in de serie was Don Draper. Zijn ideeën werden doorgaans vol lof ontvangen door opdrachtgevers en gingen vervolgens als warme broodjes over de toonbank. Tot Heinz langs kwam. In seizoen 6 pitchte hij de reclame slogan ‘Pass the Heinz’ aan het bekende ketchup-merk, maar wist hen toen niet te overtuigen. Nu, vijftig fictieve jaren later, kiest Heinz tóch voor de campagne.

Pass the Heinz

Op de advertenties is geen fles van Heinz te bekennen, waardoor de campagne in Mad Men werd afgeschreven als een ‘halve campagne’. Volgens Draper maakte dit de advertentie juist sterk, want van de close-ups loopt het water je automatisch in de mond. Het enige wat nog ontbreekt is je favoriete saus. Nu lijkt Heinz toch om, want de campagne zal daadwerkelijk te zien zijn op billboards in New York en in de New York Post. Well done Don!

Meld je aan!

Vond je dit artikel interessant? Schrijf je dan in op het wekelijkse Manify Magazine!

Bedankt voor je inschrijving!

kak, er ging wat verkeerd.