Samba, samba: de ultieme Joga Bonito-compliatie

CREDITS: Bigstock

Nostalgie en mythische voetbalkwaliteiten ten top. Héél veel anders kunnen we deze ultieme Joga Bonito-compilatie niet omschrijven. De tijd van Joga TV, met als presentator Eric Cantona, is een hoofdstuk op zich in het geschiedenisboek van het voetbal.

Joga Bonito-compilatie laat je verlangen naar 06-07

De commercials van Nike Joga Bonito staan bekend als het ultieme kijkvoer voor de sambavoetbal-liefhebber. Van Braziliaans hooghouden in de kleedkamer met Ronaldinho, Roberto Carlos, Ronaldo, Adriano en Robinho tot real life FIFA Street met Thierry Henry. De mini-serie aan commercials verscheen in 2006 en 2007, en hierdoor krijg je linea recta weer heimweegevoelens naar toen.

De beelden

In deze compilatie van bijna tien minuten word je weer volledig in deze tijden gezogen. Naast de genoemde Brazilianen kom je een jonge, kale Zlatan tegen en een nog jongere CR7 zónder opscheertje. Wie had dat ooit gedacht…

De compilatie laat zien hoe de voetballers van weleer genoten van het spelletje. Qua sfeer is het ongedwongen, qua legendarische namen is het ongelooflijk. Kijk mee en geniet:

Check ook: Het verhaal achter de Nike Swoosh

LEES OOK
Pinterest Drop #91: listening bars
Pinterest Drop #91: listening bars
Pinterest is een onderschat fenomeen. Deze inspiratiesite heeft alles om jou te inspireren voor een onderdeel van leven: van mode tot interieur en van lifestyle-tips tot reiscontent.…
Collab van de dag: gelato en sneakers
Collab van de dag: gelato en sneakers
Een sneakermerk dat smaakt naar meer? Mason Garments (f)likt het gewoon. Deze zomer stapten de Amsterdammers achter de gelatobar bij Massimo Gelato en roerden daar drie exclusieve…
Weekend Desires #380
Weekend Desires #380
Vier je extra langeeeee weekend op dezelfde manier als altijd. Met de mooiste vrouwen van The Gram: View this post on Instagram A post shared by Pepa…
Het verhaal achter de Nike swoosh
Het verhaal achter de Nike swoosh
Het logo van Nike is een grafisch kunststukje an sich. Het is een logo dat de hele wereld kent en dat gaat ook niet meer veranderen. Zo…