Dit is waarom goede visitekaartjes onmisbaar zijn

Doordat zaken tegenwoordig grotendeels digitaal worden gedaan denk je misschien dat visitekaartjes er niet meer toe doen. In dit artikel lees je waarom exclusieve visitekaartjes nog steeds erg belangrijk zijn en hoe je er het meeste uit kunt halen.

Eerste indruk telt

Wanneer je een potentiële klant ontmoet wil je uiteraard een goede eerste indruk achterlaten en dit doe je niet door je telefoonnummer op een servetje te krabbelen. Wanneer een visite kaartje er gelikt uitziet laat je zien dat je er tijd en aandacht hebt ingestoken en dat je dit bij een klant ook zult doen. Exclusieve visitekaartjes zullen een gesprek daarom alleen maar verder aanwakkeren en wordt op die manier zóveel meer dan alleen het uitwisselen van een e-mailadres of telefoonnummer. Daarnaast laat het zien dat je voorbereid bent en dus professioneler overkomt. Let's do business

Meest effectieve marketingtool

E-mail marketing, SEO en betaalde advertenties zijn prima middelen om leads te genereren maar zijn lang niet zo effectief als een persoonlijke ontmoeting die wordt afgesloten met een handdruk en het overhandigen van een visitekaartje. Exclusieve visitekaartjes geven een gezicht aan een merk of bedrijf en is zo niet enkel een naam, die ergens in de gedachte zweeft. Hoewel ze jou op dat moment misschien niet nodig hebben, er kan een moment komen waarop ze je wel nodig hebben en dan is een visitekaartje erbij pakken makkelijker dan een telefoonnummer te googelen.

'Wie was dat ook alweer?'

Wat visitekaartjes ook onmisbaar maakt is het feit dat ons geheugen nou eenmaal waardeloos is.  Hoe vaak ontmoet je iemand en ben je het hele gesprek bezig om niet als een idioot over te komen om vervolgens zijn naam binnen een seconde te vergeten? Nou, ik dus vrij vaak en niets is gênanter om diegene later weer tegen te komen en zijn naam niet te weten.

Design

Wat er op je visitekaartje moet staan hangt natuurlijk af in welke business je zit, of in welke je wilt zitten. Belangrijk is in ieder geval dat je naam en/of titel, naam van het bedrijf en natuurlijk je contactgegevens erop vermeld worden. Keep it basic en hou het vooral dicht bij jezelf, visitekaartjes moeten je bedrijfsidentiteit promoten en niet worden verward met een advertentie. Een perfect visitekaartje bevat dus alle informatie die nodig is om contact met je op te nemen, nodigt uit om meer over je te willen weten en valt op, zonder te overdrijven.



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS