Te lauw: Zeeman dropt brute streetwear-collectie

CREDITS: Foto: Zeeman

Bro, wat loop je er skeer bij man.” ‘Skeer’ is de manier hoe streetwise gasten je laten weten dat je kleding goedkoop oogt. De Zeeman gebruikt dit woord net even anders. Je hebt namelijk helemaal geen dure kleding nodig om er tiptop bij te lopen. Nee joh, ‘skere’ kleding kan ook f*cking dik zijn. Dat laat de Zeeman haarfijn zien met hun nieuwe streetwearcollectie: SKEER. Met niemand minder dan Hef Bundy als gezicht van de campagne is deze collectie dé manier hoe jij er voor een prikkie gelikt bijloopt.

Zeeman met zelfspot en dikke kleding

Naast een geweldige naam van de collectie vol met zelfspot, is de kleding ook heel vet. De collectie bestaat uit bomberjacks, hoodies, trainingspakken, T-shirts en iets dat natuurlijk niet mag ontbreken met Hef als gezicht van de campagne: badslippers.

Deze items hebben geen traditionele geel-blauwe kleuren, maar zwart voert de boventoon bij deze ‘skere’ collectie. Daarnaast is het idee achter de collectie ook schitterend: met SKEER wil de Zeeman aan de huidige generatie laten zien dat geluk niet zit in de materiële zaken, en dat het prijskaartje van je shirt niet uitmaakt.

Zeeman
Foto: Zeeman

Gezicht van de campagne

En op welke manier knoop je dat in de oren bij de huidige generatie? Precies, door één van de meest invloedrijke artiesten in het straatbeeld het gezicht van de campagne te maken. Rapper Hef Bundy had het vroeger ook niet altijd even makkelijk met geld, en dat maakt hem de ideale fit voor de Zeeman. “Kleren maken de man niet, de man die maakt de kleren, er uitzien als een doezoe voor een barkie moet je leren.” That’s right, en met de nieuwe collectie van Zeeman loop je er voor een klein prijsje er als een hele meneer bij.

Hou de site van de Zeeman dus goed in de gaten de komende tijd, want de nieuwe collectie gaat vanaf 19 november online. Check in de tussentijd even de dikke videoclip van Hef Bundy himself.

LEES OOK
Dresscode Guide: off white tie
Dresscode Guide: off white tie
We moeten het eens hebben over de dresscode der dresscodes. Eentje die aan elkaar is genaaid in de vorm van stijlregels, maar waar wij, tijdens het MANIFY…
14 oversized outfits van Ryo Takashima
14 oversized outfits van Ryo Takashima
Als economisch centrum van Japan zijn de straten rondom Marunouchi gevuld met overspannen finance-goeroe’s in strak gesneden pakken. En dat terwijl de rest van de stad precies…
Een fashion guide door modehoofdstad Milaan
Een fashion guide door modehoofdstad Milaan
Milaan. De metropolis van mode en de geboorteplaats van merken als Giorgio Armani, Dolce & Gabbana, Prada, Versace en Moschino. Om maar even wat te noemen. Voorafgaand…
Een Spartaanse keuze uit Ingolstadt
Een Spartaanse keuze uit Ingolstadt
Sinds we terug zijn uit Fins Lapland, waar we mee hebben gedaan aan een driftcursus op ijs, zijn we dol op Quattro rijden… De RS3 Sportback schept…
De heruitvinding van mannelijk welzijn
De heruitvinding van mannelijk welzijn
Er was een tijd dat rust synoniem stond aan luiheid. Dat stilzitten iets was voor mensen zonder ambitie. Die tijd is voorbij. Een man weet dat échte…