Deus Ex Machina verandert Harley-Davidson in meesterwerk

CREDITS: Thomas Walk | Deus Ex Machina

Een Harley-Davidson customizen en daarna een nóg dikkere motor overhouden, is niet voor iedereen weggelegd. Jeremy Tagand kreeg dit echter wel voor elkaar. Deze man is hoofdbouwer bij Deus Ex Machina en heeft een prachtige motor gecreëerd. Dit bedrijf is een cultuur geworden dat creativiteit in al zijn werken doorvoert. Die creativiteit is dan ook zeker te zien in hun nieuwste meesterwerk: De XV-Twin 2000.

Custom Harley-Davidson XV-Twin 1200 Deus Ex Machina

Meesterwerk

Deze motor is ontstaan doordat de klant en de monteur van Deus Ex Machina dezelfde visie deelden. De eigenaar van de Harley-Davidson had zelf al een aantal aanpassingen gedaan om zo de visie de juiste richting in te sturen. Jeremy Tagand heeft het hierna overgenomen en bouwde verder op de basis van een XL 1200C. Verchroomde wielen, Cobras van Avon en sprankelende vorken zijn het resultaat.

Andere opmerkelijke extra’s: felle kleuren van Roland Sand Design op de luchtinlaat en het vloeistofreservoir, een zadel met bruin leer en geïntegreerde knipperlichten en een twee-in-een systeem van Bassani als uitlaat. Je zal dan ook gegarandeerd aandacht krijgen als je op de XV-Twin 1200 je straat uit rijdt.

Harley-Davidson

Harley-Davidson, Deus Ex Machina verandert Harley-Davidson in meesterwerk

Harley-Davidson, Deus Ex Machina verandert Harley-Davidson in meesterwerk

Harley-Davidson, Deus Ex Machina verandert Harley-Davidson in meesterwerk

Harley-Davidson, Deus Ex Machina verandert Harley-Davidson in meesterwerk

Harley-Davidson, Deus Ex Machina verandert Harley-Davidson in meesterwerk

Harley-Davidson, Deus Ex Machina verandert Harley-Davidson in meesterwerk

Harley-Davidson, Deus Ex Machina verandert Harley-Davidson in meesterwerk

Harley-Davidson, Deus Ex Machina verandert Harley-Davidson in meesterwerk

Harley-Davidson, Deus Ex Machina verandert Harley-Davidson in meesterwerk

Harley-Davidson, Deus Ex Machina verandert Harley-Davidson in meesterwerk
Credits for all photos: Thomas Walk