Geef je boodschap superkrachten met een slogan van drie woorden

CREDITS: Thomas Serer | Unsplash

Slogans, motto’s, slagzinnen of kreten. Het fundament van bedrijven, merken, marketingcampagnes, partijen en individuen.

Je neemt ze dagelijkst waar. Bewust en onbewust. Op de radio, op de TV, op je Insta-feed, op billboard, in bushokjes, verwerkt in tatoeages, op kleding en op bedrijfsauto’s. Veel bedrijven en campagnes hebben hun succes te danken aan een pakkende en duidelijke slogan. Is het je ooit opgevallen dat veel slogans uit drie woorden bestaan? Waarschijnlijk kijk je nooit meer hetzelfde naar slogans na het lezen van dit artikel. Wij nemen je mee in dit fenomeen.

Een geheimpje uit de marketing-wereld

‘The Rule Of Three’  is een marketingstrategie die stiekem veel gebruikt wordt. Merken met drie kleuren, slogans van drie woorden – het is geen toeval. Volgens een bekend psychologisch principe verwerken en onthouden mensen informatie beter wanneer die in groepen van drie wordt aangeboden. Een van de bekendste slogans waarbij dit trucje is toegepast, is de slogan van Nike: ‘Just Do It’. Maar er zijn meer van dit soort grote voorbeelden. Kleine sidenote: sommige merken gebruiken meerdere slogans door bijvoorbeeld marketingcampagnes. Ook zijn er merken of bedrijven die hun slogans vernieuwen.

Slogan, Geef je boodschap superkrachten met <strong>een slogan van drie woorden</strong>
Foto: H&CO | Unsplash

Internationale big brands met een driedelig slogan

Enkele wereldwijde merken die zich aan The Rule Of Three hebben gehouden:

  • McDonald’s: ‘I’m Lovin’ It’
  • adidas: ‘Impossible Is Nothing’
  • KFC: ‘Finger Lickin’ Good’
  • Porsche: ‘Driven By Dreams’
  • Sprite: ‘Obey Your Thirst’
  • Basic-Fit: ‘Go For It’
  • Netflix: ‘See What’s Next’
  • Wendy’s: ‘Where’s The Beef?’
  • Google: ‘Don’t Be Evil’
  • Red Bull: ‘Gives You Wings’
  • Toyota: ‘Let’s Go Places’
  • Skittles: ‘Taste The Rainbow’
  • TUI: ‘Discover Your Smile’
  • Audi: ‘Vorsprung Durch Technik’
  • Kia: ‘Movement That Inspires
  • Chick-fil-a (3000+ vestigingen in de USA en Canda): ‘Eat Mor Chicken’
  • Citroën: ‘Inspired By You’
  • New England Patriots: ‘Do Your Job’
  • Sky TV: ‘Believe In Better’
Slogan, Geef je boodschap superkrachten met <strong>een slogan van drie woorden</strong>
Foto: Phil Monte | Unsplash

Lokale marketing-madness

Ook in ons kikkerlandje vind je slogans die bestaan uit 3 krachtige woorden:

  • Videoland: ‘Streaming Out Loud’
  • Centraal Beheer: ‘Even Apeldoorn Bellen’
  • PSV: ‘Eendracht Maakt Macht’
  • Ajax: ‘Wij Zijn Ajax’
  • Grolsch: ‘Vakmanschap Is Meesterschap’
  • Unox: ‘Eerlijk Is Heerlijk’
  • Center Parcs: ‘Echt Even Samen’
  • Efteling: ‘Wereld Vol Wonderen’
  • Philips: ‘Innovation And You’
  • Praxis: ‘Voor De Makers’
  • Heinz: ‘Beanz Meanz Heinz’
Slogan, Geef je boodschap superkrachten met <strong>een slogan van drie woorden</strong>
Foto: Pelayo Arbués | Unsplash

Bekende toespraken die je nooit meer vergeet

Ook wordt The Rule Of Three gebruikt om toespraken sterker te maken:

  • Obama: ‘Yes We Can’
  • Julius Caesar: ‘Veni, Vidi, Vici’
  • Winston Churchill: ‘Never Give Up’
  • Mark Rutte: ‘Afstand houden, testen en handen wassen’
Slogan, Geef je boodschap superkrachten met <strong>een slogan van drie woorden</strong>
Foto: History in HD | Unsplash
LEES OOK
It’s Raining Homeware
It’s Raining Homeware
Rains is niet meer alleen voor regenachtige dagen. Het Deense label, bekend van cleane regenjassen en urban gear, stort zich nu op je interieur met een debuutcollectie…
Je eigen klimaatbubbel in de badkamer
Je eigen klimaatbubbel in de badkamer
Buiten waait het deadlines en giet het verantwoordelijkheid. De wereld vraagt, roept, pingt en duwt. Maar binnen, tussen vier muren van kalmte en keramiek, bestaat nog zoiets…
Onze favo uitgebalanceerde interieurdesigners
Onze favo uitgebalanceerde interieurdesigners
Vergeet overdadige franjes, glimmende glaskasten en tropische kleurensalades. Er is een stroming van moderne mannelijke interieurdesigners die met hun werk een stille revolutie ontketenen. Less is more,…
Het fenomeen dat een leasebak heet
Het fenomeen dat een leasebak heet
Je staat op zaterdagochtend voor je deur. Zon op je voorruit, espresso in je hand, en daar staat-ie: je auto. Niet gekocht én niet van de zaak.…