Dit weekend in Rotterdam: de ultieme retrovoetbalshirt-store

CREDITS: RetrOriginalFootball

Het oranje tenue waarin Gullit in ‘88 de EK-beker omhoog hield, het kraakwitte shirt waarin Zidane zijn legendarische Champions League-volley scoorde en het klassieke nummer-10 shirt van Maradona.

Het zijn stuk voor stuk legendarische voetbalshirts, die elke voetbalfan in zijn kledingkast wil hangen.

Pop-upwinkel verzorgt alles voor de (retro)voetbalfan

Hebben wij eens even goed nieuws voor je, amigo: binnenkort vind je alle shirts die meteen herkend worden door de échte voetbalfan in de pop-upwinkel van RetrOriginalFootball, a.k.a. ROF. Tijdens het eerste weekend van september vind je in het Groothandelsgebouw in Rotterdam iconische retroshirts die je direct wil hebben. Daarnaast krijg je ook bijzondere classics te zien die niet te koop zijn en een foto-expositie van kunstenaar Maurice van Es. Voor deze expositie heeft hij gebruikgemaakt van voetbalmagazines uit de nineties.

Van iconische voetbalshirts tot exclusieve collector items

In totaal worden er zo’n 700 exlusieve shirts verkocht in de eerste fysieke store van ROF. En dat zijn stuk voor stuk collector items van de bovenste plank. Het idee van de pop-up store komt voort uit een vriendschap waar voetbal altijd een rode draad heeft gespeeld. Ondertussen is die liefde uitgegroeid tot een Instagram-account met meer dan 10.000 volgers en een website met meer dan 800 vintage shirts. Waar je passie voor het spelletje allemaal wel niet goed voor is, hè.

Deze fans zijn sowieso aan het juiste adres

Goed, er is dus voor ieder wat wils. Maar fans van Feyenoord? Die zijn al helemaal aan het juiste adres. In totaal zijn er maar liefst vijftig exclusieve Feyenoord-shirts aanwezig. En voor de Ajax fans, niet getreurd: ook voor jullie hangt er genoeg moois hoor.

Op zaterdag 2 en zondag 3 september opent ROF de deuren van 11.00 tot 18.00 uur. Stationsplein 48 is the place to be. Meer info over de pop-up van ROF? Check het hier.

LEES OOK
Fotoserie: BMW R 18 The Crown
Custom motoren. Wiens hart gaat er niet sneller van kloppen? Maar na het zien van dit kroonjuweel, genaamd The Crown, is het kloppen voorbij, en gaat het…
Hoe de surfcultuur een modegolf werd
Surfcultuur is een van de enige culturen die tegenwoordig wordt uitgekotst door de eigen doelgroep, terwijl hij door alle anderen juist omarmd wordt. De evolutie van surfcultuur…
De ‘Socktails’ van Burlington en Lavish
Het afgelopen jaar hebben we heel wat eigenaardige samenwerkingen voorbij zien komen. Maar een sokkenmerk als Burlington dat samenwerkt met een pre-mix cocktailmerk als Lavish? Ja, wij…