National Geographic verrast met dikke streetwear collectie

CREDITS: The Corem

National Geographic blijft ons maar verbazen. Is het niet met een verbazingwekkende documentaire dan is het wel met bizarre foto’s tijdens de jaarlijkse contest. Wat we nog niet hadden gezien – en ook niet hadden verwacht – was een eigen kledinglijn. Daar is nu verandering ingekomen en de streetwear collectie is van hoog niveau.

De urban collectie brengt outdoor naar de stad. Qua design past het perfect in het straatbeeld van de grote steden maar de functionaliteit is niet uit het oog verloren. National Geographic heeft haar eigentijdse iconische stijl doorvertaald naar de kleding.

Nieuwe streetwear collectie van National Geographic

De geliefde tv-zender en wetenschappelijke organisatie betreedt dus de wereld van fashion. Na eerder al samenwerkingen te zijn aangegaan met bijvoorbeeld The North Face, hebben ze het heft zelf in handen genomen. Van puffer jackets tot logo t-shirts en van hoodies tot parka’s, deze collectie geeft jou een streetstyle look.

Tijdloos design is niet alles. National Geographic zou zichzelf niet zijn als ze de functionaliteit van de kleding zouden onderschatten. Ieder kledingstuk zorgt voor genoeg bescherming en beschikt over intelligente functies. Zo beschikken de jassen over Flow Motion-technologie voor optimale bewegingsvrijheid en zijn ze gemaakt van gerecycled dons. De jassen zijn daarnaast ademend, waterafstotend en winddicht.

National Geographic streetwear
Foto: The CoreM

Sustainability is king 

Als toonaangevend merk op gebied van natuur en wetenschap heeft National Geographic ervoor gezorgd dat de collectie duurzaam is. Zo zijn er verschillende jassen voor 100% gemaakt van gerecyclede plastic flessen en wordt de volledige opbrengst gedoneerd. Aan de goede van National Geographic Society dan natuurlijk. De ecologische voetafdruk is daardoor een stuk kleiner.

The CoreM

De collectie is vanaf nu te koop en is tot stand gekomen samen met CoreM, de officiële licentiepartner voor kleding van National Geographic. Voor hen was het doel om de collectie te inspireren op de waarden waar National Geographic al meer dan 130 jaar staat. Zoals de bevordering van onderzoek en onderwijs, respectvolle behandeling van mensen, dieren en de natuur plus een enorme nieuwsgierigheid naar het nieuwe en onbekende.

Dat is ze aardig gelukt moeten we toegeven!

National Geographic streetwear
Foto: The CoreM
national geographic streetwear, National Geographic verrast met dikke streetwear collectie
Foto: The CoreM
national geographic streetwear, National Geographic verrast met dikke streetwear collectie
Foto: The CoreM
National Geographic streetwear
Foto: The CoreM
LEES OOK
De meest iconische campagnes van Kith
Bij elke seizoenswisseling zitten wij vol ongeduld de insta-pagina van Kith te herladen. Sinds de eerste campagne van de streetweargiganten toveren ze alle Hollywood sterren namelijk om…
Weekend Desires #339
Daar zijn we dan: het eerste EK-weekend. En omdat niet รกlles verandert, vind je hier op vrijdagmiddag wat je van ons gewend bent: onze Weekend Desires. View…