Hoe Jacquemus de koning werd van surrealistische marketingcampagnes

CREDITS: Nike x Jacquemus

Als er iemand is die beeldvorming naadloos met storytelling weet te combineren, dan is het Simon Porte Jacquemus wel.

Het succes van zijn merk ‘Jacquemus’ heeft de modewereld volledig op zijn kop gezet.

De sleutels tot het succes van Jacquemus

De omzet stijgt tegenwoordig boven de 200 miljoen uit, waarmee het een behoorlijk aandeel heeft binnen de luxebranche. En dat succes kent verschillende geheimen. Eentje daarvan is zijn vermogen om surrealisme in te zetten tijdens zijn opvallende marketingstrategieën. Jacquemus dompelt de consument onder in een wereld van speelse avant-garde ontwerpen en campagnes, zoals alleen Jacquemus dat kan.

Evenementen die exclusiviteit ademenen

Tijdens de strategieën van Jacquemus focust hij zich op ervaringsgerichte, meeslepende mode-evenementen en pop-ups op locaties die de wauw-factor nog een keertje benadrukken. Denk bijvoorbeeld aan een roze catwalk in een lavendelveld. Of een witte catwalk tussen de bergen in Frankrijk. We noemen maar wat hè. Het zijn stuk voor stuk allemaal evenementen die exclusiviteit ademenen en volledig de aandacht van de media trekken.

De fantasie van Jacquemus kent geen grenzen

Het spreekt dus eigenlijk voor zich dat de fysieke ervaring die Jacquemus levert next-level zijn. En op internet is dat zeker niet anders: Simon Porte Jacquemus begrijpt met zijn virale campagnes de waarde van constante aandacht als geen ander. Levensgrote broodroosters tot Bambino handtassen en oversized handtassen op wielen door Parijs. Je moet er maar op komen.

Samenwerkingen met moderne supermodellen

Een andere sleutel tot het succes van de surrealistische campagnes van Jacquemus, zijn de samenwerking met moderne supermodellen. Tijdens de Le Chouchou-campagne belichaamde Gigi Hadid bijvoorbeeld de chique fantasie die Jacquemus probeert te creëren. Het biedt een korte ontspanning aan de realiteit, zoals je hieronder zelf ook kan ervaren.