Hoe Jacquemus de koning werd van surrealistische marketingcampagnes

CREDITS: Nike x Jacquemus

Als er iemand is die beeldvorming naadloos met storytelling weet te combineren, dan is het Simon Porte Jacquemus wel.

Het succes van zijn merk ‘Jacquemus’ heeft de modewereld volledig op zijn kop gezet.

De sleutels tot het succes van Jacquemus

De omzet stijgt tegenwoordig boven de 200 miljoen uit, waarmee het een behoorlijk aandeel heeft binnen de luxebranche. En dat succes kent verschillende geheimen. Eentje daarvan is zijn vermogen om surrealisme in te zetten tijdens zijn opvallende marketingstrategieën. Jacquemus dompelt de consument onder in een wereld van speelse avant-garde ontwerpen en campagnes, zoals alleen Jacquemus dat kan.

Evenementen die exclusiviteit ademenen

Tijdens de strategieën van Jacquemus focust hij zich op ervaringsgerichte, meeslepende mode-evenementen en pop-ups op locaties die de wauw-factor nog een keertje benadrukken. Denk bijvoorbeeld aan een roze catwalk in een lavendelveld. Of een witte catwalk tussen de bergen in Frankrijk. We noemen maar wat hè. Het zijn stuk voor stuk allemaal evenementen die exclusiviteit ademenen en volledig de aandacht van de media trekken.

De fantasie van Jacquemus kent geen grenzen

Het spreekt dus eigenlijk voor zich dat de fysieke ervaring die Jacquemus levert next-level zijn. En op internet is dat zeker niet anders: Simon Porte Jacquemus begrijpt met zijn virale campagnes de waarde van constante aandacht als geen ander. Levensgrote broodroosters tot Bambino handtassen en oversized handtassen op wielen door Parijs. Je moet er maar op komen.

Samenwerkingen met moderne supermodellen

Een andere sleutel tot het succes van de surrealistische campagnes van Jacquemus, zijn de samenwerking met moderne supermodellen. Tijdens de Le Chouchou-campagne belichaamde Gigi Hadid bijvoorbeeld de chique fantasie die Jacquemus probeert te creëren. Het biedt een korte ontspanning aan de realiteit, zoals je hieronder zelf ook kan ervaren.

LEES OOK
Het verhaal achter de Nike swoosh
Het verhaal achter de Nike swoosh
Het logo van Nike is een grafisch kunststukje an sich. Het is een logo dat de hele wereld kent en dat gaat ook niet meer veranderen. Zo…
Not On My Harley
Not On My Harley
BMX’en in een skatepark. In een klassieke Porsche 911 door een oldschool McDrive rijden. Met een veerpont over het IJ varen. Een krantje lezen in een bomvolle…
Streetwear-guide: San Francisco
Streetwear-guide: San Francisco
San Francisco is een stad met lagen. Letterlijk. Mistlagen, hoogtelagen, lagen geschiedenis, maar ook stijllagen. Hier dragen mannen hun kleding met verhaal. Niet om op te vallen,…
Collab van de dag: gelato en sneakers
Collab van de dag: gelato en sneakers
Een sneakermerk dat smaakt naar meer? Mason Garments (f)likt het gewoon. Deze zomer stapten de Amsterdammers achter de gelatobar bij Massimo Gelato en roerden daar drie exclusieve…
Weekend Desires #380
Weekend Desires #380
Vier je extra langeeeee weekend op dezelfde manier als altijd. Met de mooiste vrouwen van The Gram: View this post on Instagram A post shared by Pepa…