Een sneakermerk dat smaakt naar meer? Mason Garments (f)likt het gewoon. Deze zomer stapten de Amsterdammers achter de gelatobar bij Massimo Gelato en roerden daar drie exclusieve smaken bij elkaar, geïnspireerd op de verfijnde esthetiek van de schoenen. Maar dan eetbaar.
Sneakerijs van Mason Garments
Want waarom zou je je beperken tot Italiaanse leren zolen als je ook Italiaanse gelato kunt vangen in een collab?

Drie Italiaanse (stijl)keuzes
Massimo Gelato, de Amsterdamse gelateria met vijf vestigingen, stond open voor het idee. Samen met Masons creatieve brein Rendi Aditia ontstonden drie smaken die net zo gelaagd zijn als een nieuwe drop:
- rijke tiramisu-pistache
- vegan amandel met gekonfijte citroen
- dulce de leche met koffie
Gemaakt met de hand in het Massimo-atelier, daarna geproefd, getweakt en opnieuw geproefd tot de balans klopte. ‘Het voelde bijna als een nieuw paar sneakers ontwerpen, maar dan eetbaar,’ zegt Rendi.

De smaak van stijl
De gelato’s zijn vanaf juli verkrijgbaar bij alle Massimo Gelato-locaties in Amsterdam. Of je nu op de fiets langs de IJkant racet of in de rij staat met je Masons aan je voeten: Italiaans ijs gaat er altijd in. En er ligt meer in de vriezer, belooft Rendi, want als stijl en smaak elkaar kruisen, ontstaan er nieuwe ideeën.
Natuurlijk, om het af te maken, is er ook een limited edition T-shirt gemaakt voor het Massimo-team, in de stijl van de samenwerking. Gelato en sneakers. We hadden het zelf niet beter kunnen bedenken.