Zo kom je eindelijk van je onderkin af

CREDITS: Pexels | Gustavo Fring

Je bent trots op jezelf. Net voordat je het huis gaat verlaten denk je alles op orde te hebben. Je haar zit goed, je baard is fijn getrimd en je outfit is on point. Hoewel je normaal gesproken niet zo van de selfies bent, vraagt deze situatie er gewoon om. Maar dan: je front camera gaat aan en je ziet niet één, maar twee kinnen te voorschijn komen. Zelfvertrouwen gaat verdwijnen in 3,2,1…

Last van een onderkin? Zo kom je er vanaf

Dat we nu massaal aan het facetimen zijn maakt je zelfbeeld er zeker niet beter op. Want als ergens een onderkin goed wordt geaccentueerd dan is het wel tijdens het videobellen. Wanneer je alle angles al geprobeerd hebt met je camera, maar niet van je tweede kin weet af te komen, raak dan vooral niet in paniek. Met deze tips heb je binnen no time weer één kin.

Bedek het met een baard

Ben je gezegend met een goede baardgroei dan kun je hier nuttig gebruik van maken. Dat gezegd hebbende, is het niet de bedoeling dat je je baardhaar in het wild laat groeien. De trick zit ‘m in de verschillende lengtes. Houdt de zijkanten wat korter dan de rest. Dit maakt je gezicht slanker. Wie de onderkin er niet vanaf wil sporten, moet slim zijn.

Foto: Apostolos Vamvouras

Je bent nooit te jong om met anti-aging te beginnen

Je denkt dat je op dit moment in de bloei van je leven zit. Je awkward jongvolwassen jaren heb je achter gelaten, je bent meer zelfverzekerd, hebt waarschijnlijk een goede baan en je ziet er nog altijd stralend uit. Toch ben je nooit te jong om aan anti-aging middelen te beginnen. Vroeg geleerd is oud gedaan.

Je onderkin komt sneller tevoorschijn wanneer je huid wat gaat zakken. Een crème gaat dit niet volledig tegenhouden, maar het kan er wel voor zorgen dat je huid er strakker uitziet. Een anti-aging crème zorgt er wel voor dat de fijne lijntjes verdwijnen en je huid zich meer ontspant.

Een beetje styling kan geen kwaad

Alhoewel een onderkin misschien niet je mooiste uiterlijke kenmerk is, is het ook niet iets waar je je voor hoeft te schamen. Iedereen heeft er namelijk wel eentje. Als je je onderkin als vervelend ervaart kun je het ook makkelijk verbloemen met een goede styling.

Een T-shirt met een V-hals is ideaal wanneer je je onderkin subtiel wilt wegwerken. De aandacht van anderen gaat namelijk wat meer naar beneden. En de focus ligt niet op je kin. Toch weten we dat een V-hals niet bij iedereen in de smaak valt. Daarom kan je ook kiezen voor T-shirt met een ronde, wijde hals. Over algemeen is de regel: hoe hoger de kraag van een T-shirt valt, hoe meer aandacht je onderkin trekt. Een overhemd kan de trick ook doen, maar let hierbij wel op dat je je overhemd niet helemaal tot boven dichtknoopt.

Laat het professioneel weghalen

Misschien een beetje radicaal, maar als jouw onderkin je zo erg stoort kun je het natuurlijk altijd operatief of cosmetisch laten verwijderen. Huidvullers kunnen je kaaklijn herstructureren, liposuctie verwijdert het vet of verschillende injecties kunnen het vetweefsel in je kin bevriezen.

Er zijn vele medische manieren om je onderkin weg te laten halen. Maar vraag jezelf wel van tevoren af of dat het wel waard is. Je kan natuurlijk ook voor een abonnement bij de sportschool kiezen. Het duurt misschien langer voordat je tweede kin weg is, maar het scheelt je wel een aantal tientjes.

Home work-out

Je onderkin trainen kan gemakkelijk vanaf je luie reet op de bank. Met deze vijf oefeningen heb je binnen no time weer één kin in plaats van meerderen.

Uitgestoken kin

Steek je hals iets naar voren, doe je kaak iets omhoog en maak een lachende mond. Houd dit ongeveer drie seconden en herhaal zo vaak als je kan.

Zeg eens ahhhh

Open je mond zover mogelijk en raak met het puntje van je tong je ondertanden aan. Adem in via de mond en als je uitademt zeg dan ‘ahh’. Ontspan even en herhaal het dan nog twee keer.

Tongetje uit

Doe je mond wijd open en steek je tong zover je kunt naar buiten. Houd dit vijf seconden vast. Doe vervolgens je tong weer terug in je mond en ontspan even. Herhaal de oefening daarna nog 10 keer.

Kin naar je borst 

Kijk opzij en draai je hoofd van de ene naar de andere kant met je kin zover mogelijk richting je borst. Doe deze oefening ongeveer 30 seconden.

Onderlip over je bovenlip 

Kijk omhoog richting het plafond. Doe je onderlip over je bovenlip, je voelt het dan als het goed is trekken in je kaak en soms in je nek. Houd het 10 tellen vast en ontspan, herhaal de oefening vijf keer.

Of check deze video met oefeningen:

Total
1
Share