Tom Hardy maakt ons zelfs fan van… parfumreclames

CREDITS: Jo Malone London

Als er iemand een hekel heeft aan ‘perfecte’ parfumreclames, dan is het mijn vader wel.

Hij snapt er hélemaal niks van. Een gespierde Dior-man in de woestijn die met een ontbloot bovenlijf parfum opsprayt en zo ineens tóch, out of the blue, een bloedmooie vrouw aantrekt. ‘Wat is dit nou toch weer,’ hoor ik ‘m mompelen terwijl ik dit opkrabbel.

Tom Hardy in Jo Malone London short film

Daar heeft-ie ook wel een punt, natuurlijk. Het is een beetje façade. Maar toch lijkt het nog steeds zijn vruchten af te werpen, want de oldskoolreclames zien we nog steeds voorbijkomen.

Gelukkig zorgt Tom Hardy voor een verfrissend geurtje in de wereld. In een heerlijke short film van Jo Malone London, met een rol voor zijn vader Chips Hardy, laat hij zien hoe het wél kan. Verandering van weide doet de koeien goed, zullen we maar zeggen.

capone
Foto: Bigstock

Als ambassadeur van de Cypress & Grapevine Cologne Intense laat Hardy zien dat je ook fan kunt zijn van reclames. In het diepst van de Londense nacht is de short film geschoten, in samenwerking. met producer Edward Berger.  Hierin worden de eigenaardigheden en tweedelingen van de metropool tentoongesteld. Opgedofte mensen die aan het clubhoppen zijn lopen zij aan zij met de marktman die zijn bloemen klaarmaakt voor een nieuwe verkoopdag.  In zijn woorden: ‘The opposites that attract.’  

En dus allemaal voor een parfumreclame. We kunnen het niet ontkennen: het zit erg goed in elkaar. Komt misschien wel omdat we Tom Hardy-fan zijn… Maar ook dat is met een reden. Net zoals dat deze intro voor één keer vanuit het ik-perspectief is geschreven: ik moet er nog steeds om lachen.