Off-White™ en Wilson scoren een driepunter met de luchtloze basketbal

CREDITS: Off-White™ | Wilson

De wereld van sport blijft zich ontwikkelen. Op het voetbalveld kan men niet meer zonder de VAR, het ventieldopje van F1-auto’s gaat van 5 milligram naar 2 milligram en atleten worden getraind middels AI.

Een ander bruut voorbeeld van een sportinnovatie is de 3D-geprinte en luchtloze basketbal van Wilson. Samen met de Italiaanse modemacho Off-White™  gingen ze een samenwerking aan die je niet zag aankomen.

Mode, technologie en sport: de perfecte cocktail

Tijdens het NBA All-Star Weekend in 2023 kwam basketbalgigant Wilson met een mindblowing  alternatief voor de gebruikelijke bal, genaamd de Airless Gen1. Deze luchtloze basketbal wordt gemaakt door een 3D-printer en kan niet lek raken, simpelweg omdat er geen lucht in zit. De bal voldoet aan de voorwaarden van een normale basketbal betreft grootte, gewicht en flexibiliteit (stuiteren).  Ondanks dat de bal nog niet officieel was gekeurd door de NBA, was de vraag megahoog; de beperkte oplage was binnen no time uitverkocht. Dit verzamelobject kon men kopen in het zwart, het bruin en het wit. Prijskaartje? Een bescheiden $2400 dollar.

De invloed van Virgil Abloh

Het beroemde modemerk Off-White™ zag een kans en greep deze met beide handen. Want wat maakt een hebbedingetje een nog groter hebbedingetje? Juist, de bekende zip tie van Off-White™, een kettingnet, een mooie koffer en een display waar je de luchtloze basketbal op kan zetten. En wat kost dat dan? Voor $3900 dollar was je de gelukkige eigenaar van deze Wilson X Off-White™ Airless Gen1 Basketball. Jep, was… Want deze collab was in een rap tempo uitverkocht. En als je veel militairen en veteranen ziet ballen zonder lucht, dat kan: die kregen namelijk 15% korting. Het blijft de VS, natuurlijk.

LEES OOK
Een fashion guide door modehoofdstad Milaan
Een fashion guide door modehoofdstad Milaan
Milaan. De metropolis van mode en de geboorteplaats van merken als Giorgio Armani, Dolce & Gabbana, Prada, Versace en Moschino. Om maar even wat te noemen. Voorafgaand…
De taal van zakenauto’s
De taal van zakenauto’s
Je kunt nog zo’n gelikte pitch houden, als je aan komt rollen in een piepende kar vol koffievlekken en kinderstoeltjes, verlies je al voor je binnen bent.…
De kracht van customization
De kracht van customization
Iedereen wil uniek zijn, maar koopt massaal dezelfde hoodie. Ironisch, toch? In een tijd waarin algoritmes bepalen wat je ziet en hoort, is persoonlijke aandacht ineens het…