Te lauw: Zeeman dropt brute streetwear-collectie

CREDITS: Foto: Zeeman

Bro, wat loop je er skeer bij man.” ‘Skeer’ is de manier hoe streetwise gasten je laten weten dat je kleding goedkoop oogt. De Zeeman gebruikt dit woord net even anders. Je hebt namelijk helemaal geen dure kleding nodig om er tiptop bij te lopen. Nee joh, ‘skere’ kleding kan ook f*cking dik zijn. Dat laat de Zeeman haarfijn zien met hun nieuwe streetwearcollectie: SKEER. Met niemand minder dan Hef Bundy als gezicht van de campagne is deze collectie dé manier hoe jij er voor een prikkie gelikt bijloopt.

Zeeman met zelfspot en dikke kleding

Naast een geweldige naam van de collectie vol met zelfspot, is de kleding ook heel vet. De collectie bestaat uit bomberjacks, hoodies, trainingspakken, T-shirts en iets dat natuurlijk niet mag ontbreken met Hef als gezicht van de campagne: badslippers.

Deze items hebben geen traditionele geel-blauwe kleuren, maar zwart voert de boventoon bij deze ‘skere’ collectie. Daarnaast is het idee achter de collectie ook schitterend: met SKEER wil de Zeeman aan de huidige generatie laten zien dat geluk niet zit in de materiële zaken, en dat het prijskaartje van je shirt niet uitmaakt.

Zeeman
Foto: Zeeman

Gezicht van de campagne

En op welke manier knoop je dat in de oren bij de huidige generatie? Precies, door één van de meest invloedrijke artiesten in het straatbeeld het gezicht van de campagne te maken. Rapper Hef Bundy had het vroeger ook niet altijd even makkelijk met geld, en dat maakt hem de ideale fit voor de Zeeman. “Kleren maken de man niet, de man die maakt de kleren, er uitzien als een doezoe voor een barkie moet je leren.” That’s right, en met de nieuwe collectie van Zeeman loop je er voor een klein prijsje er als een hele meneer bij.

Hou de site van de Zeeman dus goed in de gaten de komende tijd, want de nieuwe collectie gaat vanaf 19 november online. Check in de tussentijd even de dikke videoclip van Hef Bundy himself.

LEES OOK
Het verhaal achter de Nike swoosh
Het verhaal achter de Nike swoosh
Het logo van Nike is een grafisch kunststukje an sich. Het is een logo dat de hele wereld kent en dat gaat ook niet meer veranderen. Zo…
Not On My Harley
Not On My Harley
BMX’en in een skatepark. In een klassieke Porsche 911 door een oldschool McDrive rijden. Met een veerpont over het IJ varen. Een krantje lezen in een bomvolle…
Streetwear-guide: San Francisco
Streetwear-guide: San Francisco
San Francisco is een stad met lagen. Letterlijk. Mistlagen, hoogtelagen, lagen geschiedenis, maar ook stijllagen. Hier dragen mannen hun kleding met verhaal. Niet om op te vallen,…
Collab van de dag: gelato en sneakers
Collab van de dag: gelato en sneakers
Een sneakermerk dat smaakt naar meer? Mason Garments (f)likt het gewoon. Deze zomer stapten de Amsterdammers achter de gelatobar bij Massimo Gelato en roerden daar drie exclusieve…
Weekend Desires #380
Weekend Desires #380
Vier je extra langeeeee weekend op dezelfde manier als altijd. Met de mooiste vrouwen van The Gram: View this post on Instagram A post shared by Pepa…