Shazam voor kleding

Dat moment dat je in de winkel staat, eindelijk een goed pak hebt gevonden maar jouw maat nergens meer te vinden is. Dat moment dat die andere dude net met de laatste grijze sweater in jouw maat er van door gaat. Frustratie, irritatie. Hoe chill is dat dan dat er ook een Shazam voor kleding op de markt is geïntroduceerd?

findSimilar

Het brein achter de findSimilar-software, Cortexica, moet hier hetzelfde over hebben gedacht. Ze creëerden is een findSimilar-functie die in applicaties kan worden ingebouwd. Deze functie geeft aan de hand van beeldherkenning suggesties van kleding die de klant ook zal bevallen. Zie je dus een jeans die eigenlijk wel aan je eisen voldoet, maar is deze er niet meer in je maat? Start de app op en deze zal laten zien welke producten er wél beschikbaar zijn in soortgelijke vorm, kleur en patroon.  Is die blazer redelijk wat je zocht, maar zou je er liever iets minder dan een rug voor neer willen leggen? Ook dan laat de app vergelijkbare opties zien. Hoe dan? De zoekmachine imiteert processen die zich normale gesproken in de virtuele gedeelte van het brein afspelen.

Shazam voor kleding

Het Britste warenhuis John Lewis heeft als eerste de ‘Shazam’-functie gelanceerd binnen het warenhuis. “Door deze beeldherkenning aan de John Lewis iPad app toe te voegen wordt een grote stap gezet om de klantervaring te verbeteren door middel van innovatieve technologieën.” Volgens Harvey, de directeur van de softwareproducent, zullen in de nabije toekomst velen warenhuizen volgen. Zitten wij dus niet meer met frustraties, irritaties en weten we gelijk wat de winkel allemaal te bieden heeft zonder dat we een zoektocht van twee uur verder zijn! Tot die tijd kun je gewoon lekker bij aldoor terecht!

Het is nog even wachten tot de software beschikbaar is, maar we houden je zeker op de hoogte!



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS