Zo krijg je een haarscherpe kaaklijn

CREDITS: Bigstock
Shape

Chris Hemsworth, Brad Pitt, Timothée Chalamet en Robert Pattinson . Zoals we weten hebben deze mannen niets te klagen over de schoonheid die moeder natuur hun schonk. Maar, ze hebben alle vier nog iets met elkaar gemeen: een strakke en gedefinieerde kaaklijn.

Om er net zo gelikt uit te zien als deze heren, heb je er dus ook een nodig. Helaas zijn alleen niet alle mannen gezegend met zo’n uitgebeitelde strakke kaak. Maar niet getreurd, hier kan wel aan gewerkt worden. Dit is hoe je ‘m krijgt!

Zo krijgt je een strakke en gedefinieerde kaaklijn

kaaklijn
Foto: Bigstock

Waarom vinden vrouwen een kaaklijn aantrekkelijk?

Waarom vinden vrouwen een strakke kaaklijn eigenlijk aantrekkelijk? Nou, thanks to evolution, voelen vrouwen zich bewust én onbewust meer aangetrokken tot testosteron. En laat een strakke kaaklijn (en een grotere kaak) nu precies een teken van dit mannelijk hormoon zijn. Daarnaast laat een strakke kaaklijn je er ook slanker uitzien en flatteert het je gezicht. Do we need to say more?

Gelukkig is er ook een oplossing voor de iets minder kaak-bedeelde onder ons. Er zijn namelijk een aantal simpele spieroefeningen die je kunt doen om je kaak zichtbaarder te maken. Let’s get to work!

Kaakspier kwartier

1. Duw je tong

Ga op je rug liggen. Duw met een beetje kracht vervolgens je tong tegen je gehemelte. Daarna buig je je kin naar je borst en lift je je hoofd een paar centimeter van de grond af. De rest van je lichaam blijft tijdens deze oefening stilliggen. Herhaal dit in sets van 10 x 3.

2. Klinkers 

Herhaal de klinkers “a” “e” “i” “o” and “u” met een overdreven uitspraak. Ook dit herhaal je in sets van 10 x 3.

3. Kaak duwen

Houdt je mond gesloten en duw je onderkaak naar voren terwijl je de rest van je gezicht stil houdt. Ook hier geldt: herhaal ‘m in sets van 10 x 3.

kaaklijn
Foto: Quentin billington

4. Neuriën 

Plaats je tong tegen je gehemelte en zet wat kracht. Vervolgens begin je met neuriën. Doe dit in sets van 20 seconden en herhaal dit drie keer.

5. Nek stretch

Ga zitten, houdt je mond gesloten en duw je tong weer tegen je gehemelte. Nu draai je je gezicht helemaal richting het plafond en dit houdt je vast voor 10 seconden. Ook dit herhaal je drie keer. Om je kaaklijn nog strakker te maken kun je wanneer je naar het plafond kijkt, met je lippen een “O” vorm maken. Hierdoor worden de spieren in de kaak nóg meer aangespannen.

Belangrijk bij deze oefeningen is om rustig te beginnen. Grote kans dat je kaakspieren nog weinig gewend zijn en je gaat gagarandeerd veel spierpijn krijgen als je te hard van start gaat. Dus, take it slow.

Andere factoren

Om je kaaklijn nog perfecter te krijgen, zijn er ook andere factoren die mee kunnen helpen. Zo is het bijvoorbeeld aan te raden om een goede crème voor het gezicht te gebruiken. Wanneer je dit doorsmeert richting je kaak en nek, zorg je ervoor dat de huid strak en gehydrateerd blijft. Hierdoor zal hij dus duidelijker te zien zijn.

Ook een gezond dieet zorgt voor een strakkere kaaklijn. Want, hoe minder vet aan je lichaam, hoe strakker en gedefinieerder je kaaklijn wordt. Vanavond een gezonde maaltijd dus!

kaaklijn
Foto: Briona Baker
Total
1
Share