adidas Superstar. De sneaker die van de basketbalvelden naar de straatcultuur sprong, heeft opnieuw een spotlight moment te pakken.
Dit keer met Samuel L. Jackson als de stem die je meeneemt langs een generatie Originals, in een campagne die net zo iconisch wil zijn als de schoen zelf.
adidas Superstar de ster in sterrencast-campagne
Want wat maakt een Original? Missy Elliott, Mark Gonzales, Anthony Edwards, GloRilla, Teezo Touchdown, JENNIE en Gabbriette laten zien dat het niets met hype te maken heeft. Het gaat om de mensen die iets bouwen waar anderen achteraan lopen. De sneaker is de hoofdrolspeler, in zwart-wit vastgelegd door Thibaut Grevet, waardoor je bijna de geur van nieuw leer en rubber ruikt.
Parallellen
In de film ‘Pyramids’ trekt Samuel L. Jackson parallellen tussen de eeuwigheid van piramides en de impact van de Superstar. In ‘Clocks’ komt de volledige cast samen, ieder met hun eigen stijl, maar allemaal met dezelfde boodschap: je hebt geen toestemming nodig om voorop te lopen.
Naast de sneaker schittert ook het Firebird Trainingspak, een andere klassieker die al sinds 1967 meebeweegt met subculturen wereldwijd. De Superstar, met extra padding in de tong en kraag, was eind jaren negentig de sneaker voor artiesten, skaters en muzikanten die hun eigen pad kozen. En dat is precies wat deze campagne viert. adidas Originals zegt het zelf het beste: ‘It just takes one. Before there can be a thousand.’