Zo synchroniseerden ze een propeller en machinegeweer in WO1 (in slowmo)

Misschien ken je ze wel, The Slow Mo Guys. Twee gasten die bijzondere beelden filmen die voor een blote oog eigenlijk te snel gaan. Vervolgens laten ze deze in slowmotion zien, wat bijzondere fragmenten oplevert! Deze keer laten ze zien hoe een vliegtuig in de Eerste Wereldoorlog zijn kogels door de propeller afschoot. Hoe was dat mogelijk met de techniek van toen? Want zeg nou eerlijk, dat vragen we ons natuurlijk allemaal af!?

Slow Mo Guys

 

Battlefield

Het idee is tot stand gekomen samen met EA, een gameontwikkelaar uit de V.S., als reclamestunt voor hun nieuwe game Battlefield 1. Typisch natuurlijk, aangezien deze geniale game zich dan ook afspeelt in Wereld Oorlog I. In deze tijd vlogen de eerste vliegtuigen en zappelins de lucht in. Bepantserd en bewapend met krachtige machinegeweren en turrets. Eén persoon vloog en twee passagiers schoten er op los. De wapens en propeller werden zo gesynchroniseerd dat ze net langs elkaar af gingen. Een bijzondere techniek voor die tijd. Men vond het onwerkelijk, na het spelen van het spel. Daarom werden de YouTubers opgeroepen. Zelfs als de propeller niet goed is afgesteld zou het vliegtuig nog moeten kunnen vliegen. Dat komt doordat de kogels vrijwel altijd door dezelfde kogelgaten gaan in de propeller, en dus vrij weinig schade aan brengen. Het is mooi om te zien hoe groot het verschil in snelheid is tussen de kogel en propeller, ondanks de volle toeren die het vliegtuig draait.  De Slow Mo Guys laten zien hoe dit allemaal in zijn werk ging met geweldige 4K beelden en in 120,000 FPS.