De BMW R100 Black Stallion is hoe een custom bike hoort te zijn

CREDITS: Peter Pegam

Er is een tijd voor het maken van praktische, logische motoren en een tijd om creativiteit de vrije loop te laten. Dat laatste is precies wat het National Custom Tech bij deze BMW R100 heeft gedaan. Net als ieder goed pronkstuk is deze motorfiets voorzien van een aantal héle lekkere upgrades en omgedoopt tot de BMW R100 Black Stallion.

National Custom Tech

Dat de motor een flinke make-over heeft gekregen is wel duidelijk. In de werkplaats van National Custom Tech, in het Oostenrijkse plaatsje Feldkirchen, is de motor tot het chassis gestript, om hem vervolgens weer op te bouwen. Ook de motor heeft een fikse opknapbeurt gekregen met nieuwe zuigers, cilinders, nokkenassen en als kers op de taart: een quickshifter van KLS Motorsport. Het achterwiel is voorzien van een shokdemper van Ohlins en de aan de voorkant zit er eentje van Showa, geleend van de Ducati. De nieuwe Brembo remmen zorgen ervoor dat de motor sneller kan stoppen. De BMW R100 Black Stallion zal geen ‘vervoersmiddel van het jaar’-Award winnen en zonder achterlicht ook niet erg populair zijn bij  de coppers. Maar what the hell, wij houden van deze kneiter agressieve motor.BMW R100 Black stallion, De BMW R100 Black Stallion is hoe een custom bike hoort te zijnBMW R100 Black stallion, De BMW R100 Black Stallion is hoe een custom bike hoort te zijnBMW R100 Black stallion, De BMW R100 Black Stallion is hoe een custom bike hoort te zijnBMW R100 Black stallion, De BMW R100 Black Stallion is hoe een custom bike hoort te zijnBMW R100 Black stallion, De BMW R100 Black Stallion is hoe een custom bike hoort te zijn

Foto’s: Peter Pegam