Hoe deze Opel steden en TikTok verovert

Rides

Je ziet ‘m rijden, ziet het logo, kijkt een keertje raar op en denkt: ‘Is dat een Opel?’  Daarna verspringen je gedachten: ‘Nee joh.’

Toch blijft het je aandacht trekken, vooral als je hippe meiden filmpjes ziet maken van het kekke karretje. Je bedenkt jezelf nog een keer. ‘Nee, dan is het zéker geen Opel, want dat is toch dat merk dat sinds 1862 bestaat en al sinds 1899 auto’s van de band laat rollen?’

Opel verovert het straatbeeld Én digitale beelden

En dan check je toch nog één keer voor de zekerheid het logo. Jup, dat karretje is wel een Opel. Nog steeds superfunctioneel, maar wel echt he-le-maal anders. Je stapt af op de hippe meiden met flair jeans en vraagt: ‘Hip Opeltje, hoe luidt de naam?’

Rocks-e, meneer. Rocks-e.

Foto: Opel

Rocks-e:  de baas van TikTok

Dat filmen is niet voor niks. En het laat ook meteen zien waarom deze Opel ‘he-le-maal anders’ is. De Rocks-e heeft namelijk in Nederland een populair TikTok-account dat geregeld viral gaat. De teller staat op het moment van schrijven op 13,4K volgers en er komen iedere dag ‘volgbuttonclicks’ bij. Bijna alle TikTok-video’s van @opelrocks_nl zijn over de 100K keer bekeken, maar dat is eigenlijk nog niks. Het best bekeken filmpje heeft meer dan 1 miljoen views, een aantal video’s over de 400K en een heel veel video’s over de 200K. Dat zijn pas cijfers.

Met toffe, hippe muziek speelt Opel in op de trends en met humor laten ze zien wat de Rocks-e allemaal te bieden heeft. Bijvoorbeeld de verrassende hoeveelheid ruimte, de flex doors en de opvallende details. Het is goed te zien dat hier iemand achterzit met verstand van socials, want elke viralkans wordt aangepakt.

@opelrocks_nl Veel meer (bagage)ruimte dan je zou verwachten. #OpelRocks #OpelRocksE ♬ original sound – SJ

@opelrocks_nl Smooth design, smooth performance. ⚡️ #OpelRocks #OpelRocksE #CarPorn #Design #Graffiti ♬ оригинальный звук – Exotic cars

Ultieme citycar

Dat de filmpjes zo knettergoed worden bekeken, heeft natuurlijk zijn redenen. Allereerst: de hypercompacte Rocks-e is de ultieme citycar, en dat is natuurlijk een understatement. Het is dat Opel het niet van de (panorma)daken schreeuwt, maar jong, urban en duurzaam staat nog net niet op de auto geschreven. Vooral dat ‘jong’ mag aangedikt worden. Je kan namelijk al vanaf je 16e in de Rocks-e karren. Aha, nóg een reden om lekker te scoren op socialmediaplatformen.

Maar er is meer. Auto’s zijn namelijk geen van A-naar-B-vierwielers meer, maar ware lifestyleverlengstukken. Zéker in de steden. Zo is parkeren met een auto een onderdeel van het leven – en vaak een vervelend onderdeel. Alleen met 2,41 meter korte, 1,39 meter slanke Rocks-e is het net zo easy als een pak melk openmaken. Daarnaast heb je nog steeds ruimte voor veel spullen, ben je áltijd connected en maak je een designstatement door de opvallende details. Bijvoorbeeld met de gele strips die vaak terugkomen in het in- én exterieur.

Foto: Opel

Specs

De specs die je krijgt van Opel spreken voor zich: hier kun je daadwerkelijk iets mee. Met een actieradius van 75 kilometer kom je een stuk verder dan de meeste e-bikes, plus: je zit droog. Terwijl het opladen wél net zo makkelijk is. Als je een stopcontact vindt, dan ben je er al. Daar kun je jouw karretje gewoon opladen. Het duurt wel wat langer, maar ook dat is meer dan goed te overzien: de Rocks-e laadt in 4 uur en 20 minuten volledig op.

Hoewel alles dus stads is aan de Rocks-e, is de prijs dat niet. Al vanaf €8.499 staat die bij jou op de stoep, Oké, dat is zeker niet ‘geen geld’, maar heb je weleens naar goede e-bikes gekeken? Die prijzen zijn ook niet misselijk.

Wat nog wél stads is: je bestelt ‘m gewoon online. Net zoals je nieuwe telefoonhoesje of sneakers, dus helemaal van deze tijd. En voor de scheurneuzen onder ons: ja, je kunt er maar 45 km/u mee rijden, maar je koopt zo’n slalommer toch niet voor een dragrace vs. een Porsche Taycan?

Total
29
Share