Zo hoort een facelift: de nieuwe Range Rover Evoque

Ergens heb ik een speciale band met de Range Rover Evoque. Dat komt omdat dit ooit een van de eerste serieuze auto’s was die we testten voor Manify. Ik nam hem toen mee naar de Ardennen. Na de Evoque kwamen er nog vele andere autotests. Maar na de Evoque convertible kon natuurlijk de gefacelifte Evoque niet achter blijven.

Facelift

Dat de Range Rover Evoque een facelift heeft ondergaan, is alweer even geleden. En als ik eerlijk moet zijn is dit een facelift waarvan je wel echt ziet dat er daadwerkelijk iets is veranderd. Het is natuurlijk geen geheel nieuw uiterlijk, maar hij kan er weer een tijd tegenaan zo. Zo heeft de Range Rover Evoque Facelift een nieuwe voorbumper, een nieuwe (en betere) grille, nieuwe LED-koplampen en een nieuw scala aan velgen.

Gedragsverandering

Bij mensen bestaat er natuurlijk ook een facelift, maar een innerlijke facelift bestaat daar niet. Gelukkig wel bij auto’s. Zo heeft de Evoque Facelift een nieuw interieur, met beter navigatiesysteem gekregen. Daarnaast heeft het andere stoelen gekregen en zijn de motoren veranderd. Zo is de viercilinder diesel is beschikbaar met vermogens tot 180 pk. De basis Ingenium-dieselmotoren met 150pk, bekend uit de XE van Jaguar, hebben een verbruik van  4,2 l/100 km (109 gram CO2/km). Deze versie maakt de Evoque bovendien tot de zuinigste Land Rover ooit.

Streling voor het oog

Het blijft een hele mooie auto, al ben ik zelf ook meer van de grotere Range Rover Sport of de iconische Range Rover. De Evoque is een heerlijke tourauto. Hij rijdt en zit namelijk heerlijk. Met de 2.0 liter diesel motor, kom je zelden vermogen tekort en ook de portemonnee blijft redelijk gevuld.

Kopen of leasen

De Evoque is veel geliefd onder de leasers, maar indien je hem aanschaft, betaal je een vanaf prijs van €44k. En dan kan je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.



ESSENTIALS