Samen sterk: dit doen merken in de strijd tegen het coronavirus

CREDITS: Laauw
Care

In tijden van crisis ontstaan er mooie initiatieven en gebaren. De hele wereld ziet de ernst van de situatie in en ook merken dragen hun steentje bij om verdere verspreiding van COVID-19 tegen te gaan. Deze brands gebruiken hun eigen expertise en producten om de pandemie te bestrijden.

Op deze manier laten de merken zien dat ze maatschappelijk betrokken zijn. Het is mooi om te zien dat een probleem ook kan verbinden. We zitten allemaal in het zelfde schuitje en moeten er samen sterker uitkomen.

Merken die zich inzetten om het coronavirus te bestrijden

Laauw: creativity never stops

Onder het credo ‘Creativiteit staat nooit stil’ creëerde Laauw eind maart al de eerste lederen design-mondkapjes. Daar kwamen uiteenlopende reacties op. Velen vonden het een geweldig concept en een mooi design, anderen hadden er hele gekke associaties bij – iets met muilkorven of seksspeeltjes. Hoe dan ook, het merk Laauw zit niet stil en luistert naar haar bezoekers, want ze zijn inmiddels met twee updates gekomen van hun mondkapjes.

Met de eerste lancering van de mondkapjes was Laauw eigenlijk zelfs de overheid voor, want vanaf 1 juni is een mondkapje in het openbaar vervoer verplicht gesteld. Daarmee wordt het signaal afgegeven dat een mondkapje helpt tegen de verspreiding van het virus als er meer mensen dichter op elkaar zijn. En al bescherm je dan niet per se alleen jezelf, je beschermt altijd de mensen om je heen. Laauw moedigt die solidariteit aan in de vorm van mooie en comfortabele gezichtsmaskers.

“Een gezichtsmasker draag je eigenlijk nog meer voor anderen dan voor jezelf.”

Nu, 6 weken na de eerste presentatie van de mondkapjes, presenteert Laauw een collectie mondkapjes in drie verschillende stijlen – uitwasbare katoenen kapjes, canvaskapjes met filter en lederen kapjes met filter. En iedere stijl heeft weer drie unieke uitstralingen, van ‘Cloudy Cotton’ tot aan ‘Off White Nylon’. De uitwasbare mondkapjes zijn gangbaar en gebruiksvriendelijk en komen in een tof design. En de canvas en lederen kapjes met filter zijn écht next level. Daarmee tover je een slobbertrui en sweatpants nog in een vette outfit.

De gezichtsmaskers van Laauw zijn vanaf maandag 18 mei te koop. Wat vinden jullie?

Foto: Laauw

Tesla en Dyson gaan mensenlevens redden

Tesla en Dyson gaan hun technologische kennis inzetten om beademingsapparatuur te maken voor patiënten. Daarmee kunnen ze uiteindelijk mensenlevens gaan redden.

Als je vriendin het woord Dyson roept word je negen van de tien keer niet vrolijk. Maar deze keer wel. Want stofzuigermaker Dyson gaat namelijk beademingsapparatuur maken voor ziekenhuizen in Groot-Brittannië. Voor deze benauwde situatie heeft het merk een eigen ontwerp gemaakt. De regering heeft sowieso al 10.000 bestellingen geplaatst en Dyson gaat er zelf nog 5.000 extra maken. Respect jongens!

De Gigafactory van Tesla in New York is weer gaan draaien, maar dan voor de bestrijding van COVID-19. Elon Musk gaf aan op Twitter dat er beademingsapparatuur geproduceerd gaat worden. Hij gaf daarbij aan dat het zo snel mogelijk gebeurd, maar wel ‘menselijk.’ Voor dit project werkt Tesla samen met een fabrikant van medische apparatuur: Medtronic.

Airbnb gaat online

De wereld van reizen is helemaal op zijn gat gegaan. Een bedrijf zoals Airbnb heeft daar veel last van. Om er toch het beste van te maken kun je nu via Airbnb online experiences volgen. Dit zijn lokale activiteiten die je samen met een host kan doen via Zoom. Zo kun je Mexicaanse  taco’s maken met een pro-chef, huiskamerconcerten met jazzartiesten uit Amsterdam of een online wijncursus in Portugal. Naast lokale experiences kun je via het bedrijf ook meedoen aan virtual first dates. Dit doen ze samen met de datingapp Bumble.

Bavaria tovert oud bier om in desinfectie spray

Waar vele mensen oud bier zullen zien als een ramp denkt Bavaria daar anders over. Het merk gaat namelijk een desinfectiemiddel van oud bier maken en geeft dat aan de zorg. Door heel Nederland is de horeca gesloten en daar staan nog oude biertanks. Die tanks worden door de bierbrouwer opgepikt en uit het bier wordt alcohol gehaald. Daarvan kan een desinfecterende spray worden gemaakt. Hoewel we het liever anders hadden gezien komt het bier dus toch nog goed terecht.

DJ’s helpen je het weekend door

Wat is erger dan doordeweeks thuiszitten? Juist: in het weekend niet de deur uit mogen natuurlijk. Je kan niet meer doorzakken in je stamkroeg en ook niet meer je favo technofeest bezoeken. Gelukkig weten DJ’s en organisatoren maar al te goed, dat jij je wekelijkse portie party nodig hebt. Vandaar dat er verschillende livestreams in het leven zijn geroepen. Waaronder onze eigen Manify: Out of office // Quarantine VrijMiBo. Vanuit ons mooie kantoor toveren we jouw woonkamer om tot the place to be voor een vrijdagmiddagborrel.

Livestreams die je zéker terug moet kijken en in de gaten moet houden:
De Sluwe Vos | #Stayhome Livestream | 4 uur en 20 minuten
Bontgenoten | Safe Space #1 | 3 uur
Carista | United Identities Headquarters | Iedere zondag tussen 15:00 uur en 17:00 uur

New Balance – Made shoes yesterday. Making masks today.

New Balance heeft naam gemaakt als innovatief en maatschappelijk betrokken merk. Het bedrijf heeft namelijk een deel van het personeel ingezet om gezichtsmaskers te gaan maken. Dit om een steentje bij te dragen aan de grote vraag naar deze benodigdheden. Om te beginnen maakt New Balance de maskers in haar fabriek in Lawrence. Als alles goed verloopt gaan ze nog verder uitbreiden en de aantallen opschalen door ook in andere vestigingen te produceren. Keep up the good work!

F1-teams hebben de koppen bij elkaar gestoken

Maar liefst zeven teams uit de Formule 1 zijn gaan samenwerken in de strijd tegen het coronavirus. Verschillende engineers van onder andere Mercedes hebben meegeholpen aan de ontwikkeling van een nieuw beademingsapparaat. De teams werken ook nog samen met slimme jongens van University College London en zijn in staat om 1.000 exemplaren per dag te maken.

Wat zagen we nog meer?

Er zijn talloze merken en celebs die zich van hun beste kant hebben laten zien. We geven een kleine update waar wij blij van werden en hopelijk jij ook:

  • Amazon. Het e-commercebedrijf heeft Squla uit de brand geholpen. Doordat kinderen massaal via Squla lessen zijn gaan volgen was er sprake van overbelasting. Amazon heeft techneuten en extra servers beschikbaar gesteld aan de online lesapplicaties;
  • Unilever en TU Delft. Deze bedrijven gaan de ondernemers die nog geld krijgen zo snel mogelijk betalen;
  • Koninklijke Horeca Nederland. De organisatie heeft de actie ‘Help de Horeca’ in het leven geroepen. Het idee is als volgt: je koopt nu een waardebon en wisselt deze in zodra dit weer kan. Easy en je steekt de ondernemers een hart onder de riem;
  • Ralph Lauren. De Amerikaanse modeontwerper heeft met zijn eigen organisatie 10 miljoen dollar geschonken aan verschillende goede doelen. Lekker bezig!

merken corona

Total
42
Share