De Maserati Ghibli is helemaal klaar voor de Nederlandse markt

Als Maserati ons opbelt met de vraag of we de nieuwe Maserati Ghibli eens even goed aan de tand willen voelen, hoeven we daar geen milliseconde over na te denken. En zo geschiedde, we ondervonden de Maserati Ghibli in levenden lijven. Een auto die voor velen onder ons echt het summum is van luxe in combinatie met Italiaans design. Misschien is hij wel meer beschikbaar voor de Nederlander dan gedacht.

Maserati-Ghibli-1

Maserati Ghibli

De eerste Maserati Ghibli zag in 1966 het licht op de autosalon in Turijn. De versie waar wij in reden was een stuk nieuwer, maar nog steeds geïnspireerd op heet originele model. Zo combineert de nieuwe Maserati Ghibli luxe, exclusiviteit en technologie. Uiteraard allemaal in een mooi design jasje. Dat de Ghibli exclusief is, dat merk je vrijwel meteen. Ontzettend veel mensen kijken je na en hebben een soort van respect voor de auto. Je moet de Ghibli zien als een concurrent van de Mercedes E-Klasse, BMW 5-serie, Audi A6 en noem het maar op. We kunnen je sowieso garanderen dat de Maserati Ghibli de meest bijzondere en opvallende auto in dit rijtje. Het is eigenlijk jammer dat we hem maar zo weinig zien in het Nederlandse landschap.

Italiaans temperament

Zoals je bij vrijwel alle automerken hebt, heb je ook Maserati Ghibli’s in alle soorten en maten. Van een Ghibli S met 430PK en een acceleratie naar 100 km/h in 4,7 seconden, tot een Ghibli Diesel met 275PK. Dat laatste model reden wij. Saai zou je misschien zeggen van een diesel in een Maserati. We kunnen je ondertussen vertellen dat Maserati zijn hart niet is verloren in de diesel versie. De 3.0 liter zescilinder dieselmotor zorgt er gewoon voor dat je in iets meer dan 6 seconden aan de 100 km/h zit. En Maserati zou Maserati niet zijn als ze de sound ook even goed hebben aangepakt. In de sportstand brult de diesel eigenlijk zo goed, dat je bijna vergeet dat je een diesel rijdt. Totdat je bij het tankstation komt, want dan scheelt het toch aanzienlijk.

Moderne snufjes

Fijn om te weten dat je niet alleen maar kan flaneren in de Maserati Ghibli. Je raakt er uiteraard op een gegeven moment wel op uitgekeken dat mensen kijken wat voor auto er nu de straat ingereden komt. Mocht je gechauffeurd worden, of per ongeluk eens op de achterbank belanden, geen probleem! De Ghibli heeft namelijk zowel voorin als achterin heel veel beenruimte. Uiteraard ontbreekt het de Maserati Ghibli aan geen enkel modern snufje. Het infotainmentsysteem werkt lekker intuïtief en de Ghibli houdt ook de overige weggebruikers voor je in de gaten. Adaptive cruisecontrol zorgt ervoor dat je heerlijk achter de voorganger blijft rijden en zelfs binnen 2 seconden tot stilstand gebracht kan worden. En uiteraard is een verkeersbordje over het hoofd zien ook verleden tijd met de automatische verkeersborden herkenner.

Maserati-Ghibli-Interieur

Pure luxe

Een Maserati rijd je niet zomaar. De luxe is tot in de puntjes verzorgd. Van een strak klokje die pontificaal op het dashboard prijkt tot stoelen en het interieur dat is ontworpen door wereldbekende modeontwerper Ermenegildo Zegna. Italianen hebben er een perfecte neus voor. Een prachtige sound krijg je standaard van de Maserati uitlaten, maar uiteraard is er ook gedacht aan een heerlijk rustgevend muziekje. Bowers & Wilkins is opgeroepen om er een magisch soundsysteem in te zetten. Met maar liefst vijftien luidsprekers is iedereen ondergedompeld in prachtig geluid.

Italiaans prijskaartje

Een auto uit dit segment is voor vele Nederlanders niet haalbaar, maar mocht je een saaiere concurrent overwegen, dan is een Maserati Ghibli een hele interessante optie. De Ghibli diesel begint bij ruim €91k, de versie die wij reden tikte de €100k met gemak aan. Dat is inderdaad prijzig, maar daar heb je wel heel veel auto voor. Meer interesse in een benzine? De prijzen lopen uiteen tussen de €108k en ruim €142k. En dan kan je het natuurlijk nóg gekker maken met flinke velgen en andere prachtige opties.



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS