De meest iconische en grappige tv-reclames

CREDITS: Bigstock

Ellendig lange reclamebokken zijn toch wel de voornaamste reden dat veel mensen zijn overgestapt naar streamingplatforms.

Niemand heeft zin om eindeloos te luisteren naar welke zorgverzekering het voordeligst is of welke tandpasta wordt aangeraden door experts. Neuh, dan zapt de afstandsbediening heel snel verder.

De beste tv-reclames ooit

Toch krijgen de marketingteams van sommige bedrijven het wél voor elkaar om reclames draagbaar te maken. Of zeg maar gerust om er een ware kunst van te maken. Eeuwenlange vetes tussen bedrijven als Mercedes en BMW of Coca-Cola en Pepsi die via korte reclamescènes de draak met elkaar steken. Het zijn die commercials die we best wel mogen koesteren. Om de marketingteams van die bedrijven even in het zonnetje te zetten, hebben wij de meest iconische en grappige reclames even op een rijtje gezet.

De vete tussen Mercedes en BMW

We hebben de vete tussen Mercedes en BMW al even aangehaald, en om dat nog even extra te bekrachtigen, voegen we meteen beeldend bewijs toe. Onderstaand is een geweldige reclame te zien voor de BMW i8 Roadster die het pensioen van de Mercedes-Benz CEO even op de hak neemt. Met succes als je het ons vraagt.

Een klassieke reclame, die eigenlijk geen reclame is

Oké, oké. We spelen een beetje vals in dit lijstje, aangezien maar iedereen met een beetje gevoel voor humor kan begrijpen waarom we deze klassieker toch hebben meegenomen in dit lijstje. ‘Erkennt Gefahren, bevor sie entsehen‘, claimt Mercedes-Benz. En eerlijk is eerlijk: dat brengt de reclame perfect naar voren.

Wie had dat gedacht?

Wie had dat gedacht? Van een reclame die wereldwijd viraal ging naar een reclame waar Hans en zijn gezin voor het eerst gebruik maken van het openbaar vervoer. Een ‘ontdekkingsreis’, zo noemt Hansie het zelf. Tja, met een beetje fantasie zit daar zeker wat in.

Cup-a-soup met een komisch hoogtepuntje

NU. EVEN. NIET. Het zijn de magische woorden van Ruben van der Meer, eh sorry, Sjors, tijdens deze iconische reclame van cup-a-soup uit 2002. Hopelijk zit je geen cup-a-soup te verorberen tijdens het kijken van deze reclame, want die spuug je heel snel weer uit van het lachen.

Centraal Beheer met een kroonjuweeltje

De reclames van Centraal Beheer zijn altijd doordacht geweest, maar het moment dat deze schoonmaaksters een crime-scene volledig ontdoen van al het bewijsmateriaal blijft toch wel het kroonjuweel van hun commerciële werk.

Kom maar ekkes wisselen Pietertje

Als je nog niet genoeg nostalgie door je lichaam voelt stromen, dan zorgt Pietertje daar wel voor. Kom maar ekkes wisselen, jongen.

Source:
Bigstock