Met deze tips creeer jij je eigen merk op Instagram

CREDITS: Unsplash | Jakob Owens
Media

Instagram is meer dan een platform om jouw vakantiekiekjes te delen. Gebruik je het social media platform namelijk goed dan kan je je eigen brand creëren. Het is de ideale plaats om een globaal bereik te krijgen. Handig als je net een bedrijfje bent gestart of als je ambities hebt om een real 21st Century influencer te worden.

Met deze tips wordt jij een baas op Instagram

Als je het platform goed gebruikt dan werpt het zijn vruchten af, maar ga je er blindelings in dan heb je er vrij weinig aan. Houd je aan de volgende tips en je wordt een echte Instagram goeroe.

Foto: Phil Desforges

Post alleen relevante content

Om zo veel mogelijk publiek te trekken is het een must om goede en relevante content te plaatsen. Houd privé en zakelijk dus gescheiden. Als je een product of dienst aanbiedt heeft niemand interesse om jouw schattige hond tien keer per week voorbij te zien komen. Post je relevante en aantrekkelijke content dan krijg je ook reacties, likes en feedback van je followers. Dit zorgt ervoor dat je een breder bereik krijgt.

Het is van belang dat je altijd denkt vanuit het standpunt van je followers. Wat willen zij zien? Zorg ervoor dat je daar aan voldoet en dat je je kiekjes origineel en authentiek zijn. Onderscheid jezelf van de miljoenen anderen.

Hashtag er op los

Instagram-gebruikers volgen niet alleen accounts die ze interessant vinden, maar ook hashtags. Maak hier dus gebruik van! Gebruik en bedenk hashtags die relevant zijn voor jouw brand. Heb je een paar goede hashtags gevonden? Blijf die dan ook consistent gebruiken. Dit is een goede manier om meer followers te krijgen.

Gebruik per post ongeveer vijf tot tien hashtags. Mix de hashtags met een paar neutrale die je vaker gebruikt en een paar nieuwe die specifiek voor die post bedoeld zijn.

Consistentie is key

Als Rome niet in een dag gebouwd is, dan gaat dat met jouw Insta account ook niet gebeuren. Als je professioneel wilt overkomen op het medium moet je aanhoudend blijven. Voordat je aan Instagram begint is het goed om van tevoren eerst na te denken over wat je wilt laten zien. Creëer je eigen huisstijl en denk goed na over beeld, kleurschema’s en filters.

Blijf bij je eigen waarden en huisstijl. Het komt heel onprofessioneel en niet serieus over als je elke week een andere stijl gaat uitproberen. Dat gezegd hebbende is het ook belangrijk dat je op de juiste momenten post en met regelmaat. Iets midden in de nacht posten heeft geen zin. Kijk goed naar je statistieken. Wat werkt wel en wat niet? Vanuit daar kun je een goede content planning maken.

Foto: Jeremy Levin

Zoek de interactie op bij je followers

Wanneer je je followers betrekt bij je content laat je zien dat je om ze geeft. Niets is zo belangrijk dan een goede band hebben met je doelgroep. Het zit ‘m daarbij in de kleine dingen. Reageer zo snel mogelijk op hun reacties ook al is het maar met een like. Vraag regelmatig om hun mening of doe leuke acties zoals een poll of een vragenrondje.

Hiermee bouw je een betere band op met ze, blijven ze je volgen en zullen ze je account ook aanraden binnen hun sociale kring.

Een gouden tip hierbij is om zo snel mogelijk 10k followers te krijgen, want dit geeft je veel extra’s zoals bijvoorbeeld een swipe-up functie. Zo creëer je meer interactie met je followers en ben je als account meer geschikt om partnerships aan te gaan.

Het belang van Partnerships

Om nog meer verkeer te krijgen op jouw account is het belangrijk dat je partnerships aangaat. Zowel onbetaald al betaald werkt hierbij. Je krijgt namelijk door een partnership aan te gaan ook het verkeer van het andere account mee.

Influencers hebben een groot bereik op het medium en een sterke stem. Wanneer zij jouw bedrijf promoten weten potentiële volgers dat jouw account een goede is om te volgen.

Foto: Jakob Owens
tags:
Total
2
Share