De Harley-Davidson CVO Street Glide als interieurpronkstuk

CREDITS: Jasper Loeffen

De vorm van emotie, maar dan op wielen én in je interieur: we hebben het pronkstuk, genaamd de Harley-Davidson CVO Street Glide, op een voetstuk geplaatst.

Harley-Davidson CVO Street Glide als eye-catcher, op meerdere fronten

Dat kon ook niet anders, want dit is meer dan een motor. Dit is een rijke traditie gevormd in een windtunnel. Een visuele flow op het allerhoogste niveau.

Harley-Davidson CVO Street Glide, De <strong>Harley-Davidson CVO Street Glide</strong> als interieurpronkstuk
Foto: Jasper Loeffen

Herkenbaar en iconisch

Aan alles is de CVO Street Glide herkenbaar en iconisch, maar de Batwing-kuip is natuurlijk daar het summum van. Nu heeft een nieuw leven gekregen, terwijl er niet op de tradities is bespaard. Volledig geïntegreerde LED-verlichting maakt ‘m een stukje futuristischer, en mag daarom ook als sfeerverlichting fungeren in je interieur. Pomp wat muziek aan met het Rockford Fosgate® Stage II premium audiosysteem, twee zadeltasspeakers en meer heb je niet nodig.

Op MANIFY HQ hadden we ‘m staan in de kleurstelling Dark Platinum w/ Pinstripe. Dat kijkt heerlijk weg en door het hoogglans zwart en de chromen accenten worden de bodylijnen accentueert.

Harley-Davidson CVO Street Glide, De <strong>Harley-Davidson CVO Street Glide</strong> als interieurpronkstuk
Foto: Jasper Loeffen

Niet alleen nice voor het uiterlijk

Als je ‘m je interieur uitrijdt, voel je de Milwaukee-Eight VVT 121-motor  grommen. Kan ook niet anders, want het is de grootste cilinderinhoud die ooit in de fabriek is geïnstalleerd op een Harley-Davidson Touring-motorfiets.  Daarbij komt dat de Harley-Davidson CVO Street Glide uit 2023 14 kg lichter is dan zijn voorganger en de Batwing-kuip niet alleen nice is voor het uiterlijk. De aerodynamische prestaties hebben namelijk een nieuw niveau bereikt, mede door een splitstream-ventilatieschacht en computationele vloeistofdynamica.

Het rijden mag overigens bijna geen rijden meer genoemd worden. Het is genieten. Op het megadisplay voor je, een 312 mm touchscreen, heb je innovatie en connectiviteit voor je neus. We noemen: een aanpasbaar dashboard met drie weergaveopties, navigatie, de rijmodi en Apple Carplay, en zo kunnen we wel even doorgaan. Tja, dan komen ook wel op het gezegde ‘kost wat, maar dan heb je ook wat’. De vanafprijs staat op €54.495.

Source: