Harley-Davidson Roadster Café Custom

Het eerste lenteweekend van 2017 gingen wij op pad met een gloednieuwe Harley-Davidson Roadster XL. De motor heeft een vanaf dit jaar te bestellen ‘Café Racer kit’. De motor kwam dan ook rechtstreeks uit de fabriek, gezien er ook 0,0 kilometer op de te teller stond. Een primeurtje dus!

2017 Harley-Davidson Roadster XL Café Custom

De eerste kilometers die iemand in Nederland op dit model heeft gereden, waren dan ook door mij en ik kan je zeggen: ik genoot. Niet alleen omdat het weer de eerste kilometers van het seizoen waren, maar vooral omdat ik wist waar ik op zat. Want eerlijk is eerlijk: dit is toch pure schoonheid. True, Harley moet je over het algemeen liggen, maar niemand kan er omheen dat de Roadster met Café Racer kit gewoonweg prachtig is. Zelfs mannen met Hayabusa’s kijken om.

Design

Het eerste dat opvalt is de houding van de bestuurder; als een café racer. Comfortabel? Mwa, niet persé, maar het ziet er moddervet uit. Dan het uiterlijk van Roadster Café Custom: de ultieme blend van klassiek en modern. Dat gemixt met een combinatie van bad asswaar het merk voor staat, en bescheidenheid. Kan dat? Ja, dat kan.

Geen bizarre toeters en bellen, een subtiel design, maar wel gewoon een dikke open luchtfilter aan de zijkant en een spoiler bij het voorwiel. Ook twee aardige uitlaten, maar in subtiel matzwart gespoten met bronskleurige details.

Daarnaast zijn moderne café racer modellen natuurlijk gebaseerd op klassiekers. Toch vind je heel veel 2017 aan deze Roadster. Denk aan LED-verlichting, push and turn tankdop en zeer stijlvolle, moderne zwarte velgen. Maar wel gewoon een klassieke tank en natuurlijk het iconische ‘bolt-on’ achterkant, die een café racer typeert.

Harley-Davidson-Custom6

Prestaties

Al bij het opstappen merk je dat je Harley-Davidson gaat rijden. Je sleutels blijven lekker in de zak van je motorjas, want deze zijn niet nodig bij het starten van de motor. Jup, het starten van de motor… Je hebt natuurlijk verwachtingen van een Harley. En deze Roadster maakt het waar. Het geluid geeft je kippenvel, maar is niet oorverdovend (bad ass vs. subtiel). Ofwel, je kan rustig langs een terrasje rijden, zonder dat iedereen je een klapmongool vindt.

Tussen je benen zit een 1202cc Evolution motor, met een koppel van 97 Nm (bij 4250 rmp). Dat trekt dus prima door. Maar ondanks het een ‘café racer’ is, blijft het de vraag of je er wel mee wilt scheuren. Je wilt toch dat iedereen ziet op wat voor dikke bike je rijdt?

Duimpjes 👍

Jup, duimpjes kun je verwachten. Van de echte Harley-man tot de buurman met z’n Skoda Octavia. Maar daar doe je het niet voor. Je rijdt motor om je vrij te voelen en je rijdt deze gloednieuwe Harley-Davidson Roadster Café Custom om je vrij en ontzettend stijlvol te voelen!

Harley-Davidson-Custom5



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS