Marshall x Patta: de Caribische muziekcultuur pur sang

CREDITS: Marshall // Patta

Patta brengt de straten naar de dansvloer tijdens hun nieuwe samenwerking. Of Marshall brengt de dansvloer naar de straten, het is maar net hoe je het bekijkt.

Eén ding is zeker: de Marshall x Patta collab brengt een verbluffend geluid in een minstens net zo verbluffend jasje.

Een vertrouwd geluid met een nieuwe look

Met dat jasje doelen we op de vernieuwde look van de Emberton II-luidspreker; een draagbaar ontwerp met 360-geluid dat een Caribische sound én uitstraling biedt. Met een OSB-houtprint, een opmerkelijke fluorescerende oranje buitenkant en een kleurrijke grille met een rood, geel en groen gradientprint wordt er een flinke knipoog gegeven naar de Surinaamse achtergrond van Patta.

Marshall x Patta blazen frisse wind door vintage esthetiek

Met de nieuwe samenwerking blaast er dus een frisse wind door de vintage luidspreker-esthetiek van Marshall. Guillaume Schmidt, medeoprichter van Patta is dan ook uiterst enthousiast over de samenwerking: ‘We zijn verheugd om het eerste merk te zijn dat samenwerkt aan een draagbaar luidsprekerontwerp met Marshall. Patta heeft sterke banden met de soundsystemcultuur en muziekgemeenschappen in het algemeen. Zoals bij veel van onze samenwerkingen, raken we verschillende aspecten aan, verder dan alleen het product, waarbij we meerdere pijlers van het project verkennen,’ vertelde hij in gesprek met Forbes.

Details over de Marshall x Patta collab

Op 23 februari wordt de luidspreker wereldwijd uitgebracht in beperkte hoeveelheden. Limited edition betekent tijdens samenwerking ook daadwerkelijk limited. In lijn van de Caribische sound-samenwerking, hebben Patta en Marshall een campagne gecreëerd die is geregisseerd door de Caribische kunstenaar Gileam Trapenberg. Deze heeft tot doel om een diepere verbinding met de levensstijl van de regio te inspireren. Of dat is gelukt, laten we aan jou over. Check de beelden hieronder.

LEES OOK
Fotoserie: BMW R 18 The Crown
Custom motoren. Wiens hart gaat er niet sneller van kloppen? Maar na het zien van dit kroonjuweel, genaamd The Crown, is het kloppen voorbij, en gaat het…
De ‘Socktails’ van Burlington en Lavish
Het afgelopen jaar hebben we heel wat eigenaardige samenwerkingen voorbij zien komen. Maar een sokkenmerk als Burlington dat samenwerkt met een pre-mix cocktailmerk als Lavish? Ja, wij…
Hoe de surfcultuur een modegolf werd
Surfcultuur is een van de enige culturen die tegenwoordig wordt uitgekotst door de eigen doelgroep, terwijl hij door alle anderen juist omarmd wordt. De evolutie van surfcultuur…