BrewDog geeft klimaatbewust nieuwe betekenis met biertemperatuur-test

CREDITS: BrewDog

Sinds de oprichting van BrewDog kunnen we bier drinken terwijl we de aarde helpen. De ultieme win-win situatie.

BrewDog laat Nederland kennis maken met hun heerlijke bier door middel van een ludieke campagne, zoals alleen BrewDog dat kan.

Bier en bewustwording gaat bij BrewDog hand-in-hand

Het verschil van twee graden. Zo luidt de nieuwe campagne van de eerste CO2-negatieve brouwerij ter wereld. De campagne is sinds afgelopen week gestart om bewustzijn te creëren over de aarde, aangezien deze in de afgelopen jaren al twee graden is gestegen. Wanneer de temperatuur in Nederland met nóg twee graden zou stijgen, verdrinken we in de zee. Tja, als we dan toch moeten kiezen dan verdrinken wij liever in het pils van BrewDog.

BrewDog, <strong>BrewDog</strong> geeft klimaatbewust nieuwe betekenis met biertemperatuur-test
Foto: BrewDog

Een wereld van verschil

Om te laten zien dat er écht actie nodig is, laat BrewDog haar Punk IPA’s proeven aan mensen die geblinddoekt zijn. Een biertje heeft in dit geval een warmte van vijf graden, terwijl het andere biertje zeven graden is. Volgens de proefpersonen bestaat er een wereld van verschil. En dat kan best letterlijk genomen worden, aangezien de wereld er opeens heel anders uitziet wanneer deze met nog twee graden extra stijgt.

Details van de nieuwe campagne van BrewDog

Als jij dat dus niet op je geweten wilt hebben, bestel je dus bier van BrewDog. Of je kan hun winkels in Amsterdam en Rotterdam een bezoekje brengen. Maar dan wel op het fietsje hè, amigo. Bekijk hieronder nog even de creatieve campagne van BrewDog, waar de mensen toch redelijk versteld zijn over het verschil van twee graden in de smaak van bier. Hoe kouder, hoe beter. Zo simpel is het.

Vond je dit artikel interessant? Check hier al onze nieuwtjes over de lekkerste drankjes en hapjes. Meer fan van gentleman dranken zoals een goede whiskey? Kijk dan hier.

LEES OOK
SUCUX V8: espresso krijgt een motorblok
SUCUX V8: espresso krijgt een motorblok
In Berlijn wordt koffie sinds kort niet meer gewoon gezet, maar gestart. Studio Sucuk & Bratwurst heeft met SUCUX Coffee de SUCUX V8 gelanceerd: een espresso machine…
KAWS wordt UNIQLO’s Artist In Residence
KAWS wordt UNIQLO’s Artist In Residence
UNIQLO en KAWS zijn al jaren dikke maten, maar nu tillen ze hun samenwerking naar een next level. De internationale kledingretailer heeft de hedendaagse kunstenaar, die bekendstaat…
Supreme x Dickies Fall 2025
Supreme x Dickies Fall 2025
Een overall die naar de skatebaan kan, een flanellen hoodie die net zo goed werkt in de bouwkeet als in de club. Supreme en Dickies hebben de…