Deze easy fitness-hacks kun je vandaag nog toepassen

CREDITS: Daniel Apodaca | Unsplash
Shape

Uren buffelen in de sportschool gaat helaas niet van het leien dakje. Perfect dus om de nodige tips e& tricks op een rij te zetten zodat je fitnessgoals behalen sowieso gaat lukken. Ze zijn goed uit te voeren, nu alleen nog de discipline op zien te brengen.

Fitness-succes in overvloed met deze basistips

Een gezond fitnesspatroon in je leven pompen hoort bij het moderne leventje. Voeding, beweging en sport hoort allemaal in het totaalplaatje van onze levensstijl. Maar het resultaat van al die oefeningen en work-outs blijven zich maar uitstellen. Hoogste tijd dus om de nodige secret hacks op te sommen:

fit
Foto: Bigstock

Lichaamsgewicht heb je altijd in huis

Jezelf naar de sportschool transporteren kan best een drempel `zijn, zeker in de natte, koude en donkere maanden. Gelukkig hebben de meesten altijd twee dingen binnen handbereik. Zichzelf en onderdak. Daarmee kun je áltijd een goede work-out doen, op basis van lichaamsgewicht. Zo bespaar je geld en tijd, terwijl je keihard in de richting van ‘fit’ beukt.

Efficiënte kijkuurtjes

Een goede serie, docu of film is nooit verkeerd. Alleen het kan je nog weleens lui maken als je op de bank bent neergeploft. Daarom kun je het bekijken van series en films combineren met wat oefeningen. Vroeger had je daar reclames voor, nu moet je jezelf even strekken tussen de afleveringen door.

Water bij de maaltijd

Als je goal is om je welvaartsbuikje af te laten nemen, dan is deze tip voor jou: voordat je ook maar iets gaat eten, drink een groot glas water. Hierdoor krijg je niet alleen genoeg vocht binnen, maar je raakt ook voller waardoor je minder gaat eten.

Water drinken
Foto: Brendan Church

Himalayan zout en limoensap als wonderdrank

Als experts zich erover uit durven te spreken… Er wordt namelijk beweerd dat het drinken van een glas water met Himalayazout en limoensap op de vroege ochtend belachelijk goed voor je is. Het zout zorgt ervoor dat je na een diepe nachtrust langer bevochtigd bent, terwijl je een boost van energie binnenkrijgt en je lichaam soepeltjes functioneert.

Twee vliegen in één klap

Niemand hoeft je te vertellen dat de dagen kort zijn en het leven steeds drukker lijkt te worden. De nodige portie efficiëntie is daarom nooit misplaatst.

Laat ze maar lullen dat je nooit twee dingen tegelijk kan. Sta je bijvoorbeeld je cardio-level op te krikken op de loopband, pak er een paar gewichten bij om tegelijkertijd je spiermassa te killen. Je biceps knallen,  terwijl je beentjes in beweging zijn betekent simpelweg twee voor de prijs van één.

Voeding (basis)hacks

Je bent wat je eet. Het is natuurlijk geen geheim dat je voeding een krankzinnig grote impact heeft op je gezondheid en fitnessresultaten. Vandaar zijn er een aantal regels waar je je aan dient te houden zodat je jezelf richting je gezondheidsdoelen weet te eten.

  • Eet genoeg vroeg op de dag, zoals een stevig ontbijt. Zo voorkom je binge eating in de late uren.
  • Haal alleen gezonde snack in huis.  Je weet namelijk als geen ander dat een schaal snoepjes of koeken zonder pardon soldaat gemaakt wordt.
  • Kwaliteit gaat boven kwantiteit. Niemand kan 24/7 chiazaad, matcha thee en kiemgroenten wegbeuken. Focus daarom op constante goede keuzes zonder de drang om alles te perfectioneren.
  • Zorg ervoor dat je langzaam eet. Zo geniet je niet alleen van wat je eet, maar is de kans ook veel kleiner dat je te veel gaat eten.

gezond eten

Source:
Lifehack, Active, Daniel Apodaca | Unsplash
Total
0
Share