Zoon van Andrea Pirlo is met zijn eigen kledingmerk net zo stijlvol

CREDITS: Ventidue Brand

Andrea Pirlo staat synoniem voor stijl. Of nee, stijl staat synoniem voor Andrea Pirlo. Er is eigenlijk geen goed of foute volgorde.

De voormalige ster van Juventus en AC Milan werd vaak genoeg bestempeld als de beste geklede speler in de sport. Met afstand trouwens.

Pirlo: het zit hem in de naam

De appel valt niet ver van de boom binnen de familie van de stijlvolle voetballer. Zijn zoon, Nicoló, is namelijk minstens net zo stijlvol en etaleert dat middels zijn eigen voetbaltruienmerk. Het recent gelanceerde merk heet Ventidue en biedt een nieuwe kijk op voetbalshirtontwerpen. Tot nu toe heeft het merk van Nicoló Pirlo pas twee tenues onthuld, maar het is meteen duidelijk dat deze met verschillende patronen en prints stevig afwijken van de traditionele voetbalshirts die we op het veld zien. Het begon een aantal weken geleden met deze aankondiging:

Pirlo op en buiten het veld stijlvol

Het eerste tenue bestaat bijvoorbeeld uit een hemelsblauwe basis, terwijl het tweede tenue onorthodoxe zwart-rode tinten heeft. Een gewaagd design dat wij wel waarderen. De tenues worden geleverd met een eigen clubembleem en sponsor in de vorm van de merknaam Ventidue die ook onorthodox op het shirt verschijnt: alle letters verschijnen in een andere lettertype en komen bovendien in verschillende groottes.

Ook Andrea Pirlo maakt zijn opwachting

Je hoeft natuurlijk geen universitaire marketingstudie te hebben afgerond, om te bedenken dat Andrea Pirlo ook zijn opwachting maakt in de lanceringscampagne van het merk. Bovendien bevestigt Fabrizio Romano de lancering van het nieuwe merk tijdens een inleidende video, waarin de voetbaljournalist zijn kenmerkende ‘Here We Go‘ laat luiden. Dan is je lancering pas helemaal compleet. De collectie van Ventidue is momenteel al te verkrijgen:

Vond je dit artikel interessant? Check hier al onze fashion artikelen. Voor de beste tips én inspiratie.

Source:
LEES OOK
Het verhaal achter de Nike swoosh
Het verhaal achter de Nike swoosh
Het logo van Nike is een grafisch kunststukje an sich. Het is een logo dat de hele wereld kent en dat gaat ook niet meer veranderen. Zo…
Not On My Harley
Not On My Harley
BMX’en in een skatepark. In een klassieke Porsche 911 door een oldschool McDrive rijden. Met een veerpont over het IJ varen. Een krantje lezen in een bomvolle…
Streetwear-guide: San Francisco
Streetwear-guide: San Francisco
San Francisco is een stad met lagen. Letterlijk. Mistlagen, hoogtelagen, lagen geschiedenis, maar ook stijllagen. Hier dragen mannen hun kleding met verhaal. Niet om op te vallen,…
Collab van de dag: gelato en sneakers
Collab van de dag: gelato en sneakers
Een sneakermerk dat smaakt naar meer? Mason Garments (f)likt het gewoon. Deze zomer stapten de Amsterdammers achter de gelatobar bij Massimo Gelato en roerden daar drie exclusieve…
Weekend Desires #380
Weekend Desires #380
Vier je extra langeeeee weekend op dezelfde manier als altijd. Met de mooiste vrouwen van The Gram: View this post on Instagram A post shared by Pepa…