Kith en collabs. Daar kun je ons altijd voor wakker maken. Dit keer duikt Ronnie Fieg met HBO de wereld van The Sopranos in, met een capsulecollectie met een en al herkenbare details.
Bekende scènes, iconische locaties en personages komen terug – allemaal in de vorm van knipogen op de items.
Kith x The Sopranos: maffia-merch in je garderobe
De campagne wordt gedragen door Michael Imperioli, aka Christopher Moltisanti, dus ja: de zegen van North Jersey is officieel binnen. Het is onderdeel van Kith’s Monday Program en draait niet om ‘kijk ons eens merch maken’, maar om het slim herinterpreteren van Kith-klassiekers.
Denk aan de Varsity Jacket, de Nelson Hoodie, de Nelson Crewneck en vintage tees. Alles is gemaakt van Kith’s premium cotton jersey en fleece en ontworpen met die licht oversized fit waar het merk uit NY al jaren op draait.
Satriale’s op katoen
Grafisch gaat het vol op de serie: artwork en frames uit scènes, met personages als Paulie, Carmela, Adriana, Jennifer en natuurlijk Christopher. En dan zijn er nog de locaties. Satriale’s krijgt een hoofdrol, net als de Bada Bing! Gentlemen’s Club. Zelfs Cleaver wordt aangehaald, die fictieve film waar je ooit om lachte en later dacht: wacht, dit is eigenlijk best geniaal in z’n eigen rare bubbel.
Alsof kleding nog niet genoeg is, trekt Kith het door naar accessoires en home goods. Brass Zippo lighters, keramische mokken, Bada Bing! keychains en pin sets: kleine trofeeën voor op je bureau, in je jaszak of naast je platenspeler.
Wanneer en waar
De Kith for The Sopranos-collectie dropt op maandag 22 december via Kith stores, online en in de Kith App. Starttijd: 11:00, met releases afgestemd op New York, London en Paris time zones. Voor ons betekent dat heel comfortabel 11:00 uur meedoen met de chaos.
En mocht je eerst weer even terug willen naar de bron: The Sopranos staat (nog steeds) op HBO Max.
Nog meer maffiavoer nodig? Hier vind je het The Sopranos-woordenboek.





