De BMW R1250GS is voor de echte avonturier

Je hebt bij motorrijders een duidelijk kamp die houdt van adventure en tourmotoren en een kamp die ze afschuwelijk vindt. Toch is de GS het best verkopende model van BMW. En die was toe aan een vernieuwing. We gingen daarom op pad met de compleet vernieuwde BMW R1250GS en waren meteen verkocht.

BMW R1250GS

Als de koning van de weg, zo voel je je als je op de BMW R1250GS rijdt. Met gemak kijk je over de auto’s voor je heen en hou je een prachtig overzicht over de weg. Als een heerser die over zijn stad en land kijkt. Zo voelt het soms misschien ook voor autorijders, want ze maken graag ruimte voor deze machine. Misschien ook wel omdat hij zo groot is en nóg imposanter lijkt door de aanwezige LED verlichting. Eenmaal ingehaald horen ze de uitlaat brullen en weten ze dat ze een goede beslissing hebben gemaakt door de BMW R1250GS voor te laten.

BMW R1250GS header

Krachtpatser

Met een flinke boxermotor zie je in de BMW R1250GS het icoon van de eerste BMW motoren terug. En na bijna honderd jaar weet BMW de boxermotor steeds verder te verfijnen. Uit de tweecilinder wordt momenteel 1254 cc geperst. Goed voor 136 pk en 143 Nm. Je kan er bijna een sleurhut achter hangen en mee over de route du soleil rijden. Helemaal als je de BMW R1250GS uitrust met een paar bagagekoffers. De BMW bagagekoffers zijn overigens wel een must om te hebben voor dagen dat je langer gaat touren. En als bonus kan je de koffers eenvoudig breder of smaller maken, afhankelijk van hoeveel je mee moet nemen. Hou je het bij de ritjes zonder bagage, dan haal je de koffers er in enkele seconden vanaf.

BMW R1250GS boxer

Met zijn tijd mee

De BMW R1250GS is uitgerust met een 6,5 inch scherm, waar je werkelijk alle informatie op kan zien. Bandenspanning, navigatie, toerenteller, abs instellingen en noem het maar op. Met een eenvoudige bediening bij het linker handvat bedien je je super snel door alle menu’s heen. Mocht je uitgekeken zijn op het scherm de BMW R1250GS gebruiken waar hij voor gemaakt is, dan merk je meteen dat hij fantastisch rijdt. Bochten ABS, instelbare remmen, LED verlichting, soepele koppeling en instelbare rijmodi. Allemaal succesfactoren van deze motor.

BMW R1250GS zijkant

Rijden

Continue word je uitgenodigd om verder en langer te rijden op de BMW R1250GS. Ondanks dat hij groot lijkt en is, rijdt hij super makkelijk. Je gooit hem werkelijk in elke bocht en er zijn maar weinig motoren die zoveel vertrouwen geven als je er net op stapt. De GS zorgt ervoor dat geen uitdaging je te groot is. Voldoende koppel om lekker onderin de toeren te blijven rijden, maar even terugschakelen en je bent snel overal voorbij. Even een stukje offroad, geen probleem. En mocht je nog wat extra geld willen uitgeven, neem dan zeker de quickshifter als optie.

Kopen

Voor een ’instap’ GS betaal je ongeveer €20k. Dus mocht je net gaan voor een R nineT, dan kan je zomaar eens weg rijden op een BMW R1250GS. Uiteraard zitten de extraatjes hier niet bij in. Wil je cruise control, verwarmde handvaten, quickshifter, LED knipperlichten en noem het maar op, dan gaat de prijs vrij rap richting de €25k. Je hebt dan wel echt een kanon van een motor.

BMW R1250GS, De BMW R1250GS is voor de echte avonturier BMW R1250GS, De BMW R1250GS is voor de echte avonturier BMW R1250GS, De BMW R1250GS is voor de echte avonturier BMW R1250GS, De BMW R1250GS is voor de echte avonturier BMW R1250GS, De BMW R1250GS is voor de echte avonturier BMW R1250GS, De BMW R1250GS is voor de echte avonturier

BMW R1250GS header