Rijkelijk gevuld: negen celebs met een eigen drankmerk

CREDITS: IG: @katehudson

Wanneer je net zoveel geld hebt als profvoetballers, acteurs of rappers, ga je op een gegeven moment dingen zoeken om het geld aan uit te geven. Een paar mooie auto’s misschien? Helaas kom je er al snel achter dat wanneer je achtien peperdure exemplaren op de oprit hebt staan, de lol er na een tijdje wel af is. Een aantal celebrities kwamen daarom op het volgende idee: het kopen van een wijngaard of het maken van eigen alcoholische drankjes.

Deze celebrities hebben een eigen wijngaard of maken eigen drankje

Best of both worlds, dat is wat deze beroemdheden vast dachten. Iets om het geld in te investeren én altijd een lekker alcoholisch drankje bij het avondeten. Of voor bij het ontbijt, wat maakt hen het uit, ze hebben toch miljoenen op de bank. Deze celebrities maakten het werkelijkheid met hun eigen drankje.

Brad Pitt & Angelina Jolie

Brad Pitt, wie kent hem niet. Toen hij in 2008 nog samen was met Angelina Jolie, kochten zij samen het Franse Chateau Marival. Het chateau was eigendom van de bekende jazzpianist Jacques Loussier en hier bouwde hij een opnamestudio waar hij albums van onder andere Sting, Pink Floyd en de Cranbierries op nam. Brad Pitt en Angelina Jolie investeerden miljoenen in dit prachtige Franse kasteel en namen een beroemde wijnmaker aan om ook echte kwaliteitswijnen te maken. Met name de rosé, Miraval Rosé Côtes de Provence, deed het goed en is daarmee de bekendste wijn van Chateau Miraval.

eigen drankjes
Foto: Bigstock

Olivia Newton-John

In 1983 startte Olivia Newton-John samen met haar businesspartner Pat Farrar haar eigen wijnmerk ‘Koala Blue’. Zoals de naam al suggereert, komt het merk uit Australië, waar de druiven aan de Limestone Coast groeien. Daarnaast gebruikte ze deze ervaring om nóg een wijnmerk op de markt te zetten: Pink and Blue for Two. Een deel van de omzet van het merk gaat naar de Olivia Newton-John Cancer Wellness and Research Centre. Wijn drinken voor het goede doel, wat wil je nog meer?

Andrea Pirlo

Alleen een carrière als profvoetballer vond Andrea Pirlo niet genoeg. Gezien het feit dat de familie van Pirlo al generaties lang wijn maakt, was het geen verrassende stap van Pirlo om ook dit pad te gaan bewandelen. Pirlo begon in 2007 met behulp van zijn familie een wijngaard in Coller, Italië. Het wijnbedrijf, dat Pratum Coller heet, is een milieuvriendelijk en duurzaam en produceert witte, rode en rosé wijnen.

Ryan Reynolds

Ryan Reynolds, bekend van onder andere zijn rol in Deadpool, werd in 2018 eigenaar en gezicht van Aviation American Gin. Vorige maand werd het bedrijf echter verkocht voor ruim een half miljard euro aan drankengigant Diageo. Desondanks de verkoop, blijft Ryan Reynolds de aankomende tien jaar nog wel het gezicht van Aviation American Gin.

David Beckham

Typisch gevalletje luxeprobleem. Want wat geef je je vrouw voor haar 34e verjaardag als ze alles al heeft? Inderdaad, een wijnmakerij in Napa Valley dus! David wilde zijn vrouw Victoria namelijk verrassen met een fles wijn met haar naam op het etiket. Had je wel een Beckham wijntje willen proeven? Dan moeten we je teleurstellen. De wijnen van David Beckhem zijn alleen voor privé-consumtie of voor vrienden en familie.

Kate Hudson

Ondernemer, bestselling auteur en award-winning actrice. Kate Hudson doet het allemaal. Kan een eigen drankje er ook nog wel bij? Maar natuurlijk! Iets dat ze vorig jaar (2019) lanceerde, is haar eigen wodka merk genaamd King St. Vodka. Met het maken van haar eigen wodka, wil Kate Hudson meer vrouwelijk leiderschap toevoegen aan de sterke drankenindustrie. Daarnaast is ook aan de mensen met een glutenallergie gedacht. Hij is namelijk glutenvrij. Wat een vrouw.

Andres Iniesta

Nog een profvoetballer die het niet alleen bij de sport wilde houden. ‘Bodega Iniesta’ is hoe zijn wijngaard met alles erop en eraan heet. Zijn vader José werkte al tientallen jaren in de wijnbouw toen ook Andres Iniesta besloot mee te doen. Samen runnen zij het familiebedrijf Bodega Iniesta en werken zij samen met wijnbouwtechnici om de kwaliteit van de wijnen hoog te houden.

Jay-Z

Een flesje champagne van 250 dollar? Jay-Z houdt ervan. Daarom kocht hij in 2014 zijn favoriete champagnemerk Armand de Brignac over van Sovereign Brands. De champagne wordt in Noord-Frankrijk op de wijngaard en het landgoed van familie Cattier gemaakt. Cheers!

Post Malone

Ook niemand minder van Post Malone waagt zich aan het maken van alcoholische vesnaperingen. Hij kwam dit jaar namelijk met zijn eigen rosémerk dat, Maison No. 9 heet. De rosé wordt omschreven als licht, van hoge kwaliteit en toegankelijk en is gemaakt om de traditionele ideeën rondom wijn te doorbreken.

LEES OOK
Campari Spritz: La Dolce Vita in een glas
Sommige drankjes dragen een onzichtbaar label. Wanneer er drie weissbier, twee blondjes en een dubbel worden besteld sta je eigenlijk al schaakmat. Eigenlijk had jij gewoon zin…
Hoe de surfcultuur een modegolf werd
Surfcultuur is een van de enige culturen die tegenwoordig wordt uitgekotst door de eigen doelgroep, terwijl hij door alle anderen juist omarmd wordt. De evolutie van surfcultuur…