Nederlandse modekoningin maakt de Rolls Royce onder de Phantoms

Heb je het over Rolls Royce, dan heb je het over luxe. Maar het kan altijd nog een stuk exclusiever en dikker. Met Nederlandse hulp van de absolute top van de modewereld, genaamd Iris van Herpen, is de Rolls Royce onder de Phantoms ontwikkeld: de Syntopia.

Iris van Herpen piept Rolls Royce Phantom

Een normale Rolls Royce Phantom is al uniek, maar normaal is ook maar normaal… Dat horen we modeontwerpster Iris van Herpen hardop denken. De ambitie van Iris is om innovatie en duurzaamheid als tweede natuur naar voren te brengen. Ze staat bekend om haar vloeiende vormen en die vormen zijn al gedragen door onder anderen Beyoncé, Naomi Campbell, Lady Gaga en Rita Ora. Al is dat maar het begin van de waslijst outfitdraagsters.

Nu mag ze ook een vierwieler op haar cv zetten. Tussen het maken van jurken heeft ze tijd kunnen maken voor deze one of a kind RR.

Rolls Royce Phantom Syntopia, Nederlandse modekoningin maakt de <strong>Rolls Royce onder de Phantoms</strong>
Foto: Rolls Royce Pressroom

Next level Phantom

Wat écht als eerste opvalt: de unieke lak van de Rolls Royce Phantom Syntopia. De Rolls rijdt rond in Liquid Noir, een kameleonkleur, waarin paars, blauw en goud verwerkt is. Daarna worden je ogen getrokken naar de motorkap. Daarop vind je een golvend zebrapatroon dat vervolgens ook terug is te zien in het interieur. Het interieur wordt versterkt met het welbekende sterrendak, maar dan nog met wat extra’s. Tussen de sterren zie je ook het zebrapatroon terug die je ogen laten golven tussen de sterren. Dat doe je op een achterbank die is gemaakt van een speciale zijdemixstof die doet denken aan het licht dat ’s nachts op water reflecteert. Over golvend gesproken…

Aan alles is gedacht, zo ook aan de geur. In de hoofdsteunen zijn speciale mechanismen aangemaakt waarmee parfum wordt verspreid. Het geeft aroma’s van cederhout en hints van leer, roos en citroen. Precies hoe je het wil op je achterhoofd, toch?

Lang traject

Rolls Royce heeft laten weten dat dit het meest langdurige project was voor één specifieke klant. Haastige spoed is zelden goed: alleen de lak heeft al 3.000 uur werk gekost. En de hemelbekading nam zo’n kleine 700 uur in beslag. In totaal heeft het project vier jaar lang gedraaid. Wat dat in het totaal gekost heeft, is niet bekend en dat is misschien maar beter ook… De Phantom is voor een privécollectie en wordt verder ook niet meer geproduceerd: only lonely, dus.