Kledingmerk Kith steekt iconische BMW-auto’s in een nieuw jasje

Auto’s en mode. Het lijken twee verschillende werelden, maar niets is minder waar. Al decennialang beïnvloeden de twee werelden elkaar enorm. Toen de auto voor het eerst populair werd, bracht de fashionwereld voor het eerst de handtas. “Om je autohandschoenen in op te bergen”, zo klonk het.

Auto’s beïnvloeden dus de modewereld en de modewereld beïnvloedt weer de productie van auto’s. Kledingmerk Kith snapt dat ook en slaat daarom voor de tweede keer de handen ineen met BMW om een ode te brengen aan beide werelden.

Kith steekt BMW-auto’s in een nieuw jasje

Het kledingmerk steekt de iconische BMW i4 M50 en de BMW 1602 in een nieuw Kith-jasje. De Duitse autofabrikant en eigenaar van Kith, Ronnie Fieg, hebben hiermee twee exclusieve auto’s gekozen voor hun tweede samenwerking. Vooral laatstgenoemde is een speciaal model, de BMW 1602 Elektro uit 1972 was namelijk één van de eerste elektrische BMW-auto’s ooit. Ronnie Fieg was al bezitter van deze bolide uit 1972, logischerwijs heeft hij ervoor gekozen om deze naar eigen voorkeur te pimpen. En dat heeft hij met succes gedaan.

, Kledingmerk Kith steekt <strong>iconische BMW-auto&#8217;s</strong> in een nieuw jasje

Een pareltje voor het oog

Zowel de vernieuwde BMW 1602 als de BMW i4 M50 zijn namelijk ware pareltjes voor het oog. Beide auto’s zijn aan de buitenkant voorzien van dezelfde lakkleur: ‘Vitality Green’. En ook het BMW-embleem heeft aan vernieuwing moeten geloven, zo heeft Kith bijvoorbeeld gekozen voor een extra ring in de ‘Vitaly Green’ kleur. Deze Hulk-gekleurde ring symboliseert het partnerschap tussen beide partijen en vermeldt tevens het model en het jaartal. Het logo op de motorkap heeft tevens een mode-injectie gekregen: het logo is nu te zien in zwart-en-wit met daarbij de subregel: ‘Elektro-Auto’. Mocht dat nog niet duidelijk genoeg geweest zijn.

Extra details over de samenwerking

De iconische auto’s zijn dus een transformatie ondergaan met behulp van een waar fashion icoon. Het resultaat mag er zijn, en dat zie je dan ook terug in de exclusiviteit van de vernieuwde bolides. De BMW 1602 lijkt niet eens beschikbaar te worden voor de buitenwereld terwijl de BMW i4 M50 in totaal maar zeven luttele keren gebouwd wordt door BMW. Teleurstellend nieuws, maar het oog krijgt met de heerlijke plaatjes van Kith en BMW ook genoeg te zien.

LEES OOK
Vijf classic cars voor op je netvlies
Vijf classic cars voor op je netvlies
Klassiekers. Wie ons een beetje volgt, weet dat we niet zonder kunnen. De lijnen, het geluid, de nostalgie en het gevoel: classic cars hebben het. Door de…
Collab van de dag: gelato en sneakers
Collab van de dag: gelato en sneakers
Een sneakermerk dat smaakt naar meer? Mason Garments (f)likt het gewoon. Deze zomer stapten de Amsterdammers achter de gelatobar bij Massimo Gelato en roerden daar drie exclusieve…
Weekend Desires #380
Weekend Desires #380
Vier je extra langeeeee weekend op dezelfde manier als altijd. Met de mooiste vrouwen van The Gram: View this post on Instagram A post shared by Pepa…
Het verhaal achter de Nike swoosh
Het verhaal achter de Nike swoosh
Het logo van Nike is een grafisch kunststukje an sich. Het is een logo dat de hele wereld kent en dat gaat ook niet meer veranderen. Zo…