Slogans, motto’s, slagzinnen of kreten. Het fundament van bedrijven, merken, marketingcampagnes, partijen en individuen.

Je neemt ze dagelijkst waar. Bewust en onbewust. Op de radio, op de TV, op je Insta-feed, op billboard, in bushokjes, verwerkt in tatoeages, op kleding en op bedrijfsauto’s. Veel bedrijven en campagnes hebben hun succes te danken aan een pakkende en duidelijke slogan. Is het je ooit opgevallen dat veel slogans uit drie woorden bestaan? Waarschijnlijk kijk je nooit meer hetzelfde naar slogans na het lezen van dit artikel. Wij nemen je mee in dit fenomeen.

Een geheimpje uit de marketing-wereld

‘The Rule Of Three’  is een marketingstrategie die stiekem veel gebruikt wordt. Merken met drie kleuren, slogans van drie woorden – het is geen toeval. Volgens een bekend psychologisch principe verwerken en onthouden mensen informatie beter wanneer die in groepen van drie wordt aangeboden. Een van de bekendste slogans waarbij dit trucje is toegepast, is de slogan van Nike: ‘Just Do It’. Maar er zijn meer van dit soort grote voorbeelden. Kleine sidenote: sommige merken gebruiken meerdere slogans door bijvoorbeeld marketingcampagnes. Ook zijn er merken of bedrijven die hun slogans vernieuwen.

Foto: H&CO | Unsplash

Internationale big brands met een driedelig slogan

Enkele wereldwijde merken die zich aan The Rule Of Three hebben gehouden:

Foto: Phil Monte | Unsplash

Lokale marketing-madness

Ook in ons kikkerlandje vind je slogans die bestaan uit 3 krachtige woorden:

Foto: Pelayo Arbués | Unsplash

Bekende toespraken die je nooit meer vergeet

Ook wordt The Rule Of Three gebruikt om toespraken sterker te maken:

Foto: History in HD | Unsplash