Nu op Netflix: waargebeurde, Oscarwinnende oorlogsfilm

CREDITS: American Sniper - Warner Bros

Oorlogsfilms en mannen gaan hand in hand. Bijna iedere man kun je wakker maken voor zo’n waargebeurd verhaal. En sinds kort staat een Oscarwinnende, goede beoordeelde klassieker op je favoriete streamingdienst. Mocht je American Sniper nog niet gezien hebben, dan is dit je kans.

American Sniper is nu te zien op Netflix

De oorlogsfilm van Clint Eastwood, met Bradley Cooper in de hoofdrol, werd uitstekend ontvangen in 2014. Er werden zes Oscarnominaties binnengeharkt. Uiteindelijk ging er één beeldje mee naar huis: die voor ‘Beste Geluidsmontage’.

American Sniper
Foto: American Sniper – Warner Bros

Verhaallijn

Het verhaal van American Sniper gaat over de dodelijkste schutter aller tijden, Navy SEAL Chris Kyle. Van 1999 tot 2009 vestigde hij een record met de meeste moorden als scherpschutter in de geschiedenis van het Amerikaanse leger. Kyle leerde al op jonge leeftijd de fijne kneepjes van het vak en zou een prominente rol spelen in de stijd tegen terrorisme, die na 9/11 van start ging. De schutter werd door vijanden ‘de duivel’ genoemd.

Op IMDb scoort de oorlogsfilm een 7,3, terwijl je op Rotten Tomatoes kan zien dat-ie 72% haalt op de Tomatometer en bij Audience Score blijft de teller steken op 84%. Aardige cijfers dus voor Eastwood en Cooper. Ook qua opbrengst zal het team achter de American Sniper niet ontevreden zijn: in totaal werd er $547.400.000 opgehaald.

LEES OOK
Collab van de dag: gelato en sneakers
Collab van de dag: gelato en sneakers
Een sneakermerk dat smaakt naar meer? Mason Garments (f)likt het gewoon. Deze zomer stapten de Amsterdammers achter de gelatobar bij Massimo Gelato en roerden daar drie exclusieve…
Weekend Desires #380
Weekend Desires #380
Vier je extra langeeeee weekend op dezelfde manier als altijd. Met de mooiste vrouwen van The Gram: View this post on Instagram A post shared by Pepa…
Het verhaal achter de Nike swoosh
Het verhaal achter de Nike swoosh
Het logo van Nike is een grafisch kunststukje an sich. Het is een logo dat de hele wereld kent en dat gaat ook niet meer veranderen. Zo…
Not On My Harley
Not On My Harley
BMX’en in een skatepark. In een klassieke Porsche 911 door een oldschool McDrive rijden. Met een veerpont over het IJ varen. Een krantje lezen in een bomvolle…