Iedereen weet waar we het over hebben bij de volgende woorden: Just do it. Wat in 1964 begon met een paar simpele sportschoenen, is uitgegroeid tot een wereldwijd icoon.
Het succes van Nike hebben ze grotendeels te danken aan hun mindblowing marketingcampagnes.
Krachtig, inspirerend en controversieel: Nike communiceert het
De marketing van Nike is on fleek. Overal zie je het merk terugkomen: op billboards, in bushokjes, op kleding (duhh), op social media van de grootste atleten en op events. Daarnaast is Nike niet bang om zich te bemoeien met politiek kwesties. Het merk is een absolute grootheid als het gaat om marketingcampagnes. Wij nemen je mee in enkele voorbeelden.
Winning Isn’t For Everyone (2024)
In aanloop naar de Olympische- en Paralympische Spelen in 2024 kwam Nike met onderstaande marketingcampagne. Atleten zoals LeBron James, Serena Williams en Kylian Mbappé komen aan bod, terwijl Beethovens ‘negende symfonie’ klinkt. De boodschap van deze campagne: iedereen heeft de kans om te winnen, maar alleen wie alles geeft en nooit opgeeft, komt écht aan de top.