Zo komt Jay-Z aan zijn miljarden

CREDITS: Bigstock

“I got 99 problems, but money ain’t one.” Zo zal Jay-Z zijn eigen ’99 problems’ tegenwoordig meezingen.

Met meer dan twee miljard achter zijn naam, is het namelijk een understatement om te zeggen dat Jay-Z stinkendrijk is. En dat komt niet alleen door recordalbums de deur uit te doen. Nee, nee. Wij vertellen je precies hoe Jay-Z aan zijn miljarden is gekomen.

Jay-Z is de business, man

Oké, toegegeven, in het begin heeft de man met vele bijnamen vooral gecasht op zijn platenverkopen. Maar toen is Jay-Z geswitcht naar business man, waarna hij nu getransformeerd is tot dé business, man. In 1995 kwam Hov met ‘Roc-A-Fella Records’ op de proppen, en met deze platenmaatschappij kwam hij al snel in contact met Kanye West himself en Eminem. Niet de minste namen natuurlijk, dus reken maar dat Jay-Z daar flink op heeft gecasht.

Van crimineel naar rapper en van rapper naar entrepreneur

Langzaam maar zeker groeide Jay-Z op deze manier uit tot ware legende van de Hiphop game. De money die hij daarmee verdiende investeerde hij weer slim in Armand de Brignac, Uber, Barclays Center en bovendien ongekend veel vastgoed. Een paar maandjes geleden verkocht Jay-Z het D’ussé Cognac drankje terug aan Bacardi, en hier pakte hij een slordige 750 miljoen voor. Niet verkeerd. Bovendien heeft Carter een ware kunstcollectie waar hij ook in handelt. Deze man kan alles.

Extra flappen in de zakken

Afijn, dat hij passief inkomen verdient, betekent nog niet dat hij hele dagen op de bank chillt. Zeker niet: Jay-Z treedt nog altijd op, al doet ‘ie dat de rest van 2023 waarschijnlijk niet meer. De laatste show dateert alweer naar twee maanden geleden, maar hé, dan heb je ook wat: per show krijgt Jay-Z namelijk een miljoen euro. Bovendien pakt Jay nog altijd aardig wat flappen met zijn muziek. Volgens Forbes harkt de rapper met zijn complete muziekcataloog rond de vijf miljoen per jaar binnen. Kleingeld voor Hov himself.

LEES OOK
Hebbedingetje: iPod nano als designspiegel
Hebbedingetje: iPod nano als designspiegel
Drought staat bekend om ontwerpen die nostalgie combineren met een modern design. En ze overtreffen zichzelf keer op keer. Eerst maakten we al kennis met hun Napster-collab…
Zo maak je van je hobby je werk
Zo maak je van je hobby je werk
We kennen ze allemaal: de 9-tot-5 tijgers die overdag de afgelopen kwartaalcijfers eindeloos analyseren, maar de creatieve schoenen aantrekken zodra ze thuiskomen. Sommigen creëeren dan de mooiste…
Ook HOKA loopt sneakerloafer-wereld binnen
Ook HOKA loopt sneakerloafer-wereld binnen
Welkom in de wereld van de sneakerloafers, Franse Alpenvrienden. Nu HOKA niet meer alleen in de hardloop-scene domineert is het tijd voor de next step. Maak kennis…