De Dyna Low Rider S is by far de vetste Harley van dit moment

Sommigen zeggen: Harley-Davidsons zijn de crème de la crème op het gebied van motoren. Anderen zeggen: Harley moet je liggen. Ik denk dat beide stellingen waar zijn. En om eerlijk te zijn: er zijn heel wat Harley’s die ik niet heel tof vind, maar deze… Wow!

De Harley-Davidson ervaring

Het maakt niet uit welk model, maar Harley-Davidson rijden is áltijd een bijzondere ervaring. Niet alleen het rijden, alleen al het opstappen. Kwaliteit voert de boventoon. Je sleutels blijven in je zak, hij start altijd direct, het geluid als je ‘m start, de duimpjes die in de lucht gaan. Je voelt je gewoon altijd een bad ass motherfucker. Ook als het niet je favoriete bike is.

Maar als het nou wel je favoriete bike is…?

DYNA Low Rider S

Dan voel je je een absolute koning. Als je op de Low Rider S met opvallende externe heavy breather luchtinlaat, kan je niet wachten om de motor te starten. En als de Screamin’ Eagle Twin Cam 110 gestart is, dan kan je niet wachten om de gashendel op te draaien. En zodra je dat doet, wordt je gillend gek. Dit ding is tien keer sneller dan je zou verwachten!

Prestaties

De ruim 300 kilo wegende motor vliegt vooruit door een motorblok met een cylinderinhoud van 1800cc en een koppel van 156 Nm. Dat betekent veel paardenkrachten en veel low-end koppel dat via de soepel schakelende, duurzame Cruise Drive zesversnellingsbak op het asfalt wordt gezet.

Deze H-D rijdt zeer pittig, maar zeer comfortabel. Het is geen bochtenkoning, maar dat verwacht je ook niet van een Low Rider. Verder is er niets op aan te merken!

Design

Het meest opvallende aan de Low Rider S is de kolossale luchtinlaat. Eentje waarvan elke man week wordt. Daarna natuurlijk de zitpositie. Op een Low Rider zit je natuurlijk laag, maar Harley heeft ervoor gekozen dit model een hoog en breed stuur te geven. Zo vind je je in een comfortabele zitpositie, genesteld achter het vintage speed screen. Wat in de praktijk veel wind opvangt!

‘Black’ was het toverwoord bij het ontwerpen van de Low Rider S, want op enkele bronzen details na is vrijwel alles zwart (mat gecombineerd met glanzend). Nou ja, brons.. ‘Magnum Gold’ noemen ze dat.

De Low Rider S blaft het heerlijke geluid de wereld in via een volledig zwart shotgun 2-1-2 collector uitlaatsysteem met dubbele dempers. Kom je dichterbij dan zie je dat de hitteschildjes lengtegroeven hebben, voor een nog agressievere look.

Route 66

De welbekende ‘Route 66’ is waarschijnlijk de meest vertegenwoordigde weg op vele bucketlists. En er is geen motor waarop ik dat liever zou doen, dan op deze Harley-Davidson DYNA Low Rider S. Tijdens de eerste kilometers op deze Low Rider waan je je in de V.S., ook al ben je er nog nooit geweest. Is toch weer mooi meegenomen!

Vanaf €23.750,- heb jij mijn lievelingsmotor van het moment op je stoep staan. Ik zou er voor gaan…

De H-D DYNA Low-Rider was te aanschouwen tijdens MANIFY: Out of office op 09-06-2017. Houd manify.nl/out-of-office in de gaten voor meer van onze events.



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS