Harley-Davidson presenteert nieuwe ST-performance modellen

CREDITS: Harley-Davidson | 2022 Location Photography
Rides

Harley-Davidson presenteerde van afgelopen week een aantal ‘nieuwe’ modellen, waarvan twee nieuwe performance ‘Baggers’: de Street Glide ST 117 en Road Glide ST 117. Met deze jongens wordt ook gewoon geracet! En ditzelfde vergrote blok is onder de lichtere Low Rider S en ST gehangen. Deze nieuwe line-up zal binnenkort op de markt komen onder het mom van ‘Further. Faster’.

Harley-Davidson Milwaukee-Eight 117

Dit is hét nieuwe en grootste blok in de stal van Harley-Davidson. Vorig jaar presenteerden ze al hun volledig nieuwe Revolution Max 1250 V-Twin, waarbij de meeste koppel juist in de hoge toeren te vinden is. Tot nu toe werden de Pan America en de Sportster S ermee voorzien, waarmee Harley in één klap twee snelheidsmonsters erbij heeft.

De Milwaukee-Eight V-Twin is nooit gemaakt voor stoplichtsprintjes en wheelies, maar met de nieuwe 117 willen ze tegemoetkomen aan de vraag naar performance. Daar zijn namelijk steeds meer Harley-rijders naar op zoek. Na veel onderzoek kwamen ze erachter dat veel Harley’s na aankoop getweaked werden om meer vermogen te leveren.

Nu hebben ze dus de stoute schoenen aangetrokken. Er wordt nu een grotere cilinderinhoud geleverd om ook met deze zware bikeheel wat extra’s te kunnen leveren. De nieuwe 117 wordt geadverteerd als ‘The most powerful factory-installed engine offered by Harley-Davidson’.

2022 Location Photography

Harley-Davidson Road Glide ST

Als we van de nieuwe performance baggers een favoriet uit mogen kiezen, dan is het toch wel de Road Glide ST. Met het nieuwe 117 blok produceert de motor een koppel tot 172 NM bij 3750 tpm. Blijkbaar genoeg om races mee te winnen. Afgelopen jaar werd het Harley-Davidson Screaming Eagle-team kampioen van de King of The Baggers Competition. Mede te danken dus aan deze krachtpatser van een V-Twin.

Het opvallendste gedeelte van de Road Glide is de Sharknose-kuip, die ineens een stuk sportiever oogt door de drievoudige splitsream-ventilatie en een subtiel donker windschermpje. Op de rechter zijkant prijkt een heavy breather met daarop het getal 117. Het vernieuwde solozadel, het ingekorte voorspatbord en de nieuwe kleurstellingen geven de Road Glide een pittigere look. Check vooral ook de Road Glide 117 CVO.

2022 Model Photography. FLTRXST.

Harley-Davidson Low Rider ST & S

De Low Rider S. Een icoon en een typische Harley, waarmee je je instant Jax Teller voelt van Sons of Anarchy. Deze heerlijk rijdende cruiser waar we al eerder over schreven, heeft een upgrade gekregen. Net als de zijn zwaardere broertjes (bovenstaand) is de Low Rider S fitted met het nieuwe 117-blok en een heavy breather.

En dan is daar de Low Rider ST, wat staat voor ‘Sport Touring’. Hij heeft een kuip die gebaseerd is op de klassieke FXRT Sport Glide. Deze jongen is erg populair aan de Amerikaanse West Coast. Daarnaast zijn er wat aanpassingen gedaan aan de uitlaat en staat de motor hoger op z’n poten voor een betere lean angle. Ook de zadeltassen gaan gaan niet in de wegzitten door een hoge posititionering. Het solozadel is juist weer laag gepositioneerd voor betere rijprestaties.

Qua looks is de nieuwe Low Rider ST een enorme bad ass bike, met een verrassende performance. Als je bedenkt dat ze racen met Road- en Street Gliders met hetzelfde vermogen in een veel zwaardere motor, dan weet je: I’m in for a treat!

Het is nog niet bekend wanneer deze nieuwe modellen van Harley-Davidson bij de dealers zullen staan, maar dit zal snel duidelijk worden. Refresh daarom Harley-Davidson.com regelmatig om alles in de gaten te houden.

2022 Model Photography. FXLRS.
2022 Model Photography. FLXRST.
2022 Location Photography
2022 Location Photography
2022 Location Photography
Menu
Total
0
Share