Een cocktail die je in tien seconden op barniveau naar binnen tikt? Dutch Cocktail Club flikt het gewoon. Het merk serveerde op ons MANIFY Friday Festival de nodige vloeibare gezelligheid… En bewees zo dat premium niet altijd complex hoeft te zijn.
Van bar naar blik en weer terug: Dutch Cocktail Club op MANIFY Friday Festival
Terwijl tunes van onder anderen Kingdom Sound en Raywell over het festivalterrein dreunden, vloeiden de cocktails Mojito, Bloedsinaasappel Spritz, Limoncello Spritz en Passion Mojito Mocktail rijkelijk. Allemaal uit blik, natuurlijk. Maar dat had niemand door, hoor: de kwaliteit verraadt namelijk anders.
Let’s start
Goed, de Dutch Cocktail Club… Laten we bij het begin beginnen. Het verhaal start bij Wouter van Kaam, jarenlang bar manager bij The Rum Club in Utrecht. Tijdens een periode in Australië kreeg hij zijn eerste ready-to-drink cocktails in handen. Het idee vond hij briljant, de smaak allesbehalve.
Terug in Nederland besloot hij te bewijzen dat het wél kon: gemak én kwaliteit in één fles. Tijdens de pandemie begon hij vanuit zijn eigen bar cocktails te bottelen voor vrienden en buren. Binnen no time was het een hit. In 2021 volgde de officiële lancering van Dutch Cocktail Club, eerst gericht op de horeca. Bars en restaurants konden ineens in recordtijd consistente, barwaardige cocktails serveren. Zonder in te boeten op smaak of finesse.
De ultieme stap: eigen cocktailfabriek
Fast forward naar vandaag. Dutch Cocktail Club is uitgegroeid tot een team van vijftig man, met een eigen cocktailfabriek waar elke fles en elk blik onder één dak wordt ontwikkeld en afgevuld. Hun retail line-up is inmiddels net zo sterk als hun horecatak.
In het assortiment vind je instant klassiekers als de Espresso Martini, Negroni, Pornstar Martini en Spicy Margarita zorgen ervoor dat je thuis in tien seconden je eigen bartender bent. IJs erin, shaken, schenken, klaar. Maar je kan ook stapje verder gaan. Bijvoorbeeld met de Strawberry Daiquiri of de Bring Me Back To Bali: een frisse en zure cocktail met vodka, pandan, aloë vera en passievrucht.
En voor wie liever nuchter blijft is er de mocktail-collectie: Paloma Rosa, Mojito Classico en Passion Mojito.
Van huiskamerproject naar Europese speler
Van huiskamerproject naar Europese speler: Dutch Cocktail Club levert inmiddels aan duizenden horecazaken door heel Europa. Hun missie is simpel: cocktails premium, maar toegankelijk maken. Of je nu in een bar in Barcelona zit of op een festivalterrein in ’s Hertogenbosch, de club spirit is overal dezelfde: community, joy en luxe zonder drempels.
Die vibe sloot naadloos aan bij ons MANIFY Friday Festival. Voor sommigen was een DCC-drink hét startschot, anderen bleven de hele avond sippen. Oftewel: ze zetten de toon. Dutch Cocktail Club is nog lang niet uitgeshaken. Eén ding is zeker: waar het feest ook is, zij brengen de bar mee.