Te lauw: Zeeman dropt brute streetwear-collectie

CREDITS: Foto: Zeeman

Bro, wat loop je er skeer bij man.” ‘Skeer’ is de manier hoe streetwise gasten je laten weten dat je kleding goedkoop oogt. De Zeeman gebruikt dit woord net even anders. Je hebt namelijk helemaal geen dure kleding nodig om er tiptop bij te lopen. Nee joh, ‘skere’ kleding kan ook f*cking dik zijn. Dat laat de Zeeman haarfijn zien met hun nieuwe streetwearcollectie: SKEER. Met niemand minder dan Hef Bundy als gezicht van de campagne is deze collectie dé manier hoe jij er voor een prikkie gelikt bijloopt.

Zeeman met zelfspot en dikke kleding

Naast een geweldige naam van de collectie vol met zelfspot, is de kleding ook heel vet. De collectie bestaat uit bomberjacks, hoodies, trainingspakken, T-shirts en iets dat natuurlijk niet mag ontbreken met Hef als gezicht van de campagne: badslippers.

Deze items hebben geen traditionele geel-blauwe kleuren, maar zwart voert de boventoon bij deze ‘skere’ collectie. Daarnaast is het idee achter de collectie ook schitterend: met SKEER wil de Zeeman aan de huidige generatie laten zien dat geluk niet zit in de materiële zaken, en dat het prijskaartje van je shirt niet uitmaakt.

Zeeman
Foto: Zeeman

Gezicht van de campagne

En op welke manier knoop je dat in de oren bij de huidige generatie? Precies, door één van de meest invloedrijke artiesten in het straatbeeld het gezicht van de campagne te maken. Rapper Hef Bundy had het vroeger ook niet altijd even makkelijk met geld, en dat maakt hem de ideale fit voor de Zeeman. “Kleren maken de man niet, de man die maakt de kleren, er uitzien als een doezoe voor een barkie moet je leren.” That’s right, en met de nieuwe collectie van Zeeman loop je er voor een klein prijsje er als een hele meneer bij.

Hou de site van de Zeeman dus goed in de gaten de komende tijd, want de nieuwe collectie gaat vanaf 19 november online. Check in de tussentijd even de dikke videoclip van Hef Bundy himself.